BIONICLE Wikia
Advertisement

Denne side omhandler indhold fra BIONICLE Generation 1

Denne artikel handler om Toa-redskabet, der til tider kaldes kraftsværdet eller kraftklingen. Måske leder du efter Av-Matoranernes våben eller Kopaka Nuvas klinger.
Akvatisk kraftklinge
Kraftsværd
Redskab
Fabrikant Kanohi Ignika
Brugere Jaller
Funktion Kanalisere hans ildkræfter
Nærkamp
Status I brug

Den akvatiske kraftklinge (eng. the aquatic power blade),[1][2][3] også kendt som kraftsværdet (eng. the power sword),[4][5] den akvatiske ildklinge (eng. the auatic fire blade),[6] ildsværdet (eng. the fire sword),[7] eller kraftklingen (eng. the power blade),[8] er Toa Mahri Jallers Toa-redskab. Den akvatiske kraftklinge var resultatet af, at Kanohi Ignikaen forvandlede de energiladet flammesværd. Det er et velbalanceret sværd, som Jaller bruger til at kanalisere sine ildkræfter og til nærkamp. Sværdet kan modstå ekstrem varme og forbliver intakt selv da Jaller gjorde klar til at udløse en ild-Novaeksplosion.[5]

Tegneserie Kraftsværd i brug

Toa Mahri Jaller koger vandene omkring Mantax

Eksempler på brug[]

I The Death of Mata Nui brugte Jaller den akvatiske kraftklinge til at bringe vandene omkring Barraki Mantax til kogning, for at forhindre ham i at tage Kanohi Ignikaen.

Sætoplysninger[]

Den akvatiske kraftklinge blev udgivet i Toa Mahri Jaller-sættet i sommeren 2007.

Referencer[]

Se også[]

  • Galleri:Toa-redskaber § Akvatisk kraftklinge

en:Aquatic Power Blade de: Kraftschwert fr:Épée de Puissance

Advertisement