BIONICLE Wikia
Advertisement

Denne side omhandler indhold fra BIONICLE Generation 1

"Ingen er endnu trængt igennem Ta-Koros porte, og det vil heller ikke ske i dag!"
Toa Nuva Tahu, Lysets Maske

Angrebet på Ta-Koro
LM Ta-Koro synker
Slag/Konflikt
Konflikt Tre Rahkshier begynder et angreb på Ta-Koro
Kombattanter Toa Nuvaerne, Ta-Koros Garde
Rahkshier
Lokation Ta-Koro
Resultat Ta-Koro tilintetgjort, Matoranere evakueret

Angrebet på Ta-Koro var et angreb på landsbyen Ta-Koro udført af tre Rahkshier for at lokalisere Lysets Maske. Angrebet blev organiseret af Makuta Teridax og fandt sted kort efter Kolhii-Turneringen.

Mål[]

Ta-Koros Garde[]

  • Forsvare Ta-Koro mod Rahkshierne

Toa Nuvaerne[]

  • Frosvare Matoranerne
  • Besejre Rahkshierne

Rahkshierne[]

Referat[]

Bevidst om den Syvende Toas komme, frigav Makuta Teridax Panrahken, Guurahken og Lerahken gemt i hans hule for at stjæle Lysets Maske. De tre Rahkshier brød igennem Suva-Kaitaen og tilintetgjorde den dermed. Gali var igang med at meditere ved Kini-Nui og så på, mens de brød ud. Panrahken fornemmede hendes tilstedeværelse og angreb, og Gali blev tvunget til at trække sig og hoppe i vandet i den nærliggende flod. Idet de troede, at Toaen var blevet besejret eller var død, tog Rahkshierne af sted. Gali fandt ud af, at Rahkshierne var på vej til Ta-Koro, og brugte sin Kanohi Kaukau Nuva og svømmede gennem floden foran Rahkshierne for at advare Ta-Matoranerne om den kommende trussel.

Ved Galis ankomst slog vagtposten ved Ta-Koros ydre porte alarm, og da Gali og vagtposten var indenfor, blev fæstningens porte forseglet, og broen fra portene til Ta-Koro blev trukket ned igen under vulkanens lava. Mens Turaga Nokama og Vakama så på fra voldene, sprang Tahu ned til portene og trak sine sværd i et forsøg på at forsvare portene. Panrahk affyrede en eksplosion af energi fra sin stav. Tahu aktiverede sin Hau Nuva, men angrebet sprængte Ildens Toa gennem portene, slog krigeren ud og skabte en passage ind i landsbyen. Gali sprang ned foran angriberne for at beskytte Tahu, men Guurahk smed hende til side.[1] Overraskende nok ignorerede Rahkshierne Tahu og begyndte at rasere landsbyen på jagt efter masken og dens Budbringer. Guurahk disintegrerede en del af muren og dræbte næsten nogle af ta-matoranske vagter, mens Lerahk forgiftede en del af jorden.[2] Da Tahu så Matoranerne var i fare, kom han sig og blev stormede mod Panrahk. Han sprang over væsenet og placerede sine sværdklinger på jorden og skabte to mure af ild om den, hvorfra flammende sprækker spredte sig. Flammerne fangede Rahkshien, men den trådte ud gennem dem, uskadt.[3] Mens Tahu kæmpede mod Panrahk, overfaldt Gali Guurahk, som brugte sine kræfter til at svække resterne af porten. Vandets Toa fik en gejser til at bryde frem under Rahkshien, hvilket gjorde, at dens ben sank ned i det nyskabte mudder.[3] Guurahk blev begravet af den svækkede port. Tahu væltede Panrahk til jorden og forvandlede jorden til lava, og Rahkshien begyndte at synke.[4] De to Toaer omgrupperede, og til Tahus utilfredshed blev de begge enige om et tilbagetog fra landsbyen, da de bemærkede at Fragmenteringens Rahkshi var begyndt kravle ud af lavahullet, uskadt.[4]

MnogIItakorosynker

Hahli ser Ta-Koro synke.

Mens Rahkshierne fortsatte deres hærgen, faldt Gali over Hahli, der gemte sig i murbrokkerne. Gali bad Matoraneren om at hjælpe de andre med at flygte og tog ud for at fortsætte kampen mod Rahkshierne. Hahli gik hen til broens kontrolrum og bragte broen tilbage til overfladen af ​​Lavasøen. Matoranerne strømmede gennem portene, efterfulgt af Turaga Nokama. Vakama forsøgte i mellemtiden at kæmpe mod Lerahk med sin ildstav. Tahu sprang foran Turagaen og beordrede ham tilbage. Tahu forsøgte at fange Lerahk i en ring af ild, men Rahkshien brød fri med et stryg af sin stav. Før Tahu kunne nå at kæmpe mod Rahkshien, gravede Lerahk sin stav ned i stenen foran Tahu og flåede den op og slyngede dermed Tahu baglæns ned på jorden og fik ham til at miste sine sværd. Inden Lerahk kunne slå igen, rakte Tahu op og tog fat i våbnets skaft, og de to sloges. Gali hjalp i mellemtiden med at evakuere Matoranerne. Da Gali så, at Tahu var ved at blive overmandet, affyrede hun en strøm af vand mod Rahkshien. Tahu fik dog overtaget og smed Lerahk til side. Da han sprang oven på Rahkshien, ramte strålen dem begge, og Lerahk ramte Tahus maske med dens stav og efterlod et dybt ar og forgiftede Ildens Toa. Tahu ignorerede såret og gjorde sig klar til at kæmpe igen. Lerahk kom sig hurtigt over at være blevet ramt af vandstrålen og forgiftede jorden omkring Toaerne. Inden de nåede at blive fanget, flygtede de gennem en gang i landsbyens mure. Tahu kastede sine klinger ned i lavaen og gjorde det således til et lavabræt. Tahu hoppede på det, med Gali snart efter, og red hen ad Lavasøen mod kysten og de ventende Matoranere. Da deres mission i Ta-Koro var fuldført, og den forgiftede sten fik landsbyen til at give efter, forlod Rahkshierne Ta-Koro mens landsbyen sank ned i vulkanen, og genoptog deres søgen efter Lysets Maske og dens Budbringer.

Eftermæle[]

Alle Matoranerne var i stand til at undslippe angrebet på Ta-Koro. Selve landsbyen blev dog tilintetgjort efter at være blevet ramt flere gange af Rahkshierne og sank langsomt ned i lavaen. Rahkshierne flygtede snart efter fra området for at fortsætte deres søgen efter Lysets Maske og stoppe fremkomsten af den Syvende Toa. Matoranerne sendte et signal hen over hele øen og fortalte om Ta-Koros fald. Lewa opfangede senere signalet og sluttede sig til sine holdkammerater. Såret på Tahus maske begyndte langsomt at forgifte ham, hvilket resulterede i, at han mistede kontrollen over sig selv midlertidigt under Rahkshiernes belejring af Onu-Koro, delvist på grund af Kurahk. Tahus Kanohi Nuvaer, med undtagelse af den Hau Nuva, han bar, gik også tabt, da Ta-Suvaen sank i lavaen sammen med Vakamas sekundære ædle masker.

Optrædener[]

Bøger Tegneserier Multimedie

Romaner

Guides

BIONICLE

Film

Onlinespil

Referencer[]

en:Attack on Ta-Koro fr:Attaque de Ta-Koro

Advertisement