BIONICLE Wikia
Advertisement

Denne side omhandler indhold fra BIONICLE Generation 1

"Jeg er Første-Glatorianer for Iconox. Uanset om I kan lide det eller ej, er jeg nødt til at kæmpe. Desuden, jeg kan godt slå ham."
"Det har jeg hørt før. Det er normalt det sidste, de siger, før vi bærer deres knuste kroppe ud af arenaen.
"
Glatorianer Strakk og Ackar, Eksilets fortælling

Arenakampen mellem Malum og Strakk
Malum mod VastusAckar mod Gelu
EF Malum mod Strakk
Arenakamp
Konflikt Uenighed over ressourcer
Stammer Ildstammen
Isstammen
Kombattanter Malum
Strakk
Sted Arena Vulcanus
Vinder Malum

Arenakampen mellem Malum og Strakk var en arenakamp mellem Ild- og Isstammerne, der resulterede i forvisningen af Malum.

Uenighed[]

Landsbyerne Iconox og Vulcanus blev trukket ind i en strid om ressourcer, som skulle afgøres i arenaen.

Malum havde været ekstremt voldelig i arenaen for nylig, og Raanu var blevet informeret om, at hvis han blev en Første-Glatorianer, ville de andre landsbyer afvise deres udfordringer.

Grundet en tidligere kamp, ​​hvor Strakk havde afbrudt Malum under kampen, var Malum allerede vred på Strakk, og søgte hævn.

Kampen[]

EF Arenakampen mellem Malum og Strakk

Strakk kæmper mod Malum

Kampen blev afholdt i Arena Vulcanus, og Raanu gik ind i arenaen sammen med krigerne for at dømme kampen. Raanu begyndte at forklare reglerne, men Strakk afbrød ved at overfalde Malum og slog hans sværd ud af hånden på ham. Malum væltede Is-Glatorianeren, udvekslede fornærmelser og samlede sit våben op. Strakk kastede sand i Malums øjne og blindede ham og slog ham med sin økse. Da Malum forsøgte at rejse sig, afslørede Strakk, at han ikke brød sig om Vastus eller nogen af ​​de andre Glatorianere, men var tilfreds med, hvordan de heppede på ham i modsætning til Malum.

Flere timer senere havde krigerne drevet hinanden til udmattelse, selvom ingen af ​​dem indrømmede nederlag. Det lykkedes Strakk at knække Malums sværd, og han var overbevist om, at Malum måtte give op. Rasende over at blive presset til sine grænser slog Malum Strakk ned og erklærede sin hensigt om at dræbe ham. Gresh afbrød kampen og holdt Malum nede. Ackar ankom også for at hjælpe med at holde Malum nede.

Eftermæle[]

EF Malums forvisning

Malum bliver forvist

Iconox indgav en protest til landsbyen Vulcanus, et forslag støttet af de andre landsbyer. Raanu vidste, at hvis han ikke forviste Malum, ville de andre landsbyer ikke tillade Ildstammens krigere at konkurrere, hvilket ville bringe en ende på arena-kampsystemet i Bara Magna. For at bevare samfundsstrukturen forviste Raanu Malum permanent fra landsbyen. Ackar tog Malum med ud til Ødemarkerne og efterlod ham der. Malum blev et eksil, men han formåede at overleve ved at få kontrol over en flok Voroxer.

Trivia[]

  • Flere kilder udgivet før Eksilets fortælling hævdede, at Malum blev forvist for at have dræbt sin modstander, selvom dette er ukorrekt.

Appearances[]

Bøger Tegneserier

Guides

Aktivitetsbøger

Grafiske romaner

en:Arena Match of Malum vs. Strakk fr:Combat d'Arène entre Malum et Strakk

Advertisement