BIONICLE Wikia
Advertisement

Denne side omhandler indhold fra BIONICLE Generation 1

BIONICLE: Den opdaterede encyklopædi
BEncyclopedia
Bog
Serie Guidebøger
Forfatter Greg Farshtey
Forlag Scholastic
ISBN 978-0-439-91640-0

BIONICLE: Den opdaterede encyklopædi (eng. BIONICLE: Encyclopedia Updated) er et encyklopædisk indblik i hele BIONICLE-fortællingen op til det tidspunkt, hvor bogen blev udgivet, og indeholder nye og opdaterede artikler. Bogen er skrevet af Greg Farshtey.

Bogen er en opdatering af BIONICLE: Encyklopædien.

Indhold[]

Mange udeladelser og artikler fra den første encyklopædi blev inkluderet i denne guidebog, mens der også blev tilføjet nye oplysninger, såsom artiklen om Artakhas Hånd. Artiklerne var opført i alfabetisk rækkefølge som i den første encyklopædi. Bogen indeholdt også information om de begivenheder, der skete i Invasion, den originale version af den syvende BIONICLE Legends-bog, som blev aflyst. Selve artiklerbe dækker kun begivenhederne op til Afgrundens fanger. I modsætning til den anden guidebog har denne ikke en novelle eller klistermærker.

Ligesom den anden encyklopædi var denne dedikeret til BIONICLEsector01 Wikis grundlægger Crystal Matrix og tidligere administrator Perkel sammen med andre fans af BIONICLE.

Nogle sider blev dog ved et uheld ikke opdateret fra den sidste version. For eksempel hævder Whenuas indlæg, at "det er stadig ukendt, hvordan Toa Metruerne gjorde deres mutation om", hvorimod Vakamas indlæg giver en detaljeret beskrivelse af begivenhederne i BIONICLE 3: Et net af skygger.

en:BIONICLE: Encyclopedia Updated de:BIONICLE: Encyclopedia Updated fr:BIONICLE : Encyclopédie Actualisée

Advertisement