BIONICLE Wikia
Advertisement

Denne side omhandler indhold fra BIONICLE Generation 1

"Første lektion. Du skal vide, hvad din modstander vil gøre, før han gør det."
"Hvordan gør jeg det?"
"Du bruger dine øjne og din hjerne. Lad os øve so nu."
Glatorianer Ackar og Mata Nui

Mata Nuis udfordring
BIONICLE Young Reader Challenge of Mata Nui
Bog
Forfatter Greg Farshtey
Forlag Scholastic
ISBN 0-545-16209-2

Mata Nuis udfordring (originaltitel Challenge of Mata Nui) er en bog skrevet til yngre læsere,!6:48?35 i november 2009. Bogen indeholdt toogtredive sider med fuldt farvelagte illustrationer på hver side, illustreret af Dave White.

Resumé[]

MNU Klippehingst truer Ackar

Klippehingsten står hen over Ackar

På deres vej fra Vulcanus til Tajun standser Mata Nuis gruppe for at træne. Ackar forsøger at lære Mata Nui at forudsige en modstanders træk, uden at de rent faktisk laver nogen. Han starter med at bede Mata Nui om at finde ud af, hvilken retning en huletornskade vil dreje. Mata Nui forsøger flere gange, men fejler hver gang. Ackar fortæller Mata Nui, at tornakaden vil blafre med vingerne i den retning, den er ved at dreje mod. På trods af dette er Mata Nui stadig ude af stand til at forudsige tornskadens retning.

Ackar tager derefter Mata Nui med hen til en klippehingst for at få ham til at tæmme væsenet ved at forudsige dets bevægelser, før den laver dem. Under kampen mellem Ackar og klippehingsten lader ild-Glatorianeren som om, han bliver alvorligt såret af udyret. Mata Nui forsøger derefter at bekæmpe væsenet og bruger ubevidst de teknikker, Ackar lærte ham til at drive væsenet væk. Ackar lykønsker derefter Mata Nui med at have lært at forudsige en fjendes træk, og de fortsætter deres tur til Tesara.

Personer[]

Se også[]

en:BIONICLE: Challenge of Mata Nui fr:BIONICLE : Le Défi de Mata Nui

Advertisement