BIONICLE Wikia
Advertisement

Denne side omhandler indhold fra BIONICLE Generation 1

Denne artikel handler om organisationen. Måske leder du efter BIONICLE-guidebogen.

"De Mørke Jægere – i tusinder af år har det navn bragt frygt ind i hjerterne på alle fra Toa til medlemmer af selve Makuta-Broderskabet. Samlet fra alle hjørner af universet er disse tyve, håndhævere og monstrositeter kommet sammen i en organisation, hvis rækkevidde strækker sig ind i hvert rådskammer og hvert skyggefuld krog."
Den Beskyggede, Dark Hunters

Mørke Jægere
Fil:Sted Odina MJ-træningspladsen.png
Organisation
Hovedkvarter Odina
Xia (begge forhenværende)
Leder Den Beskyggede
Mål Profit
Vinde krigen mod Broderskabet (forhenværende)
Allierede Roodaka (forhenværende)
Mata Nui-Ordenen (forhenværende)
Barrakierne (forhenværende)
Fjender Makuta-Broderskabet (forhenværende)
Pirakaerne (forhenværende)
Roodaka
Toaer
Mata Nui-Ordenen
Status Aktiv

De Mørke Jægere (eng. the Dark Hunters) er en gruppe lejesoldater og dusørjægere, under kommando af én enkel leder, der blot er kendt under navnet Den Beskyggede. Medlemmerne er ofte kun kendt under deres kodenavne, og de specialiserer sig i tyveri og lejemord, alt sammen i indtjeningens navn.

Historie[]

Stiftelse[]

Oldgammel, som stammer fra Den Beskyggedes hjemland, startede en virksomhed, hvor han lejede sig selv ud til den, der betalte mest. Den Beskyggede blev inspireret af ideen og henvendte sig til Oldgammel med ideen om at starte en virksomhed. Den Beskyggede grundlagde snart efter de Mørke Jægere og tog kontrol over øen Odina fra dens oprindelige indbyggere. Jægerne begyndte deres lange kriminalitetskampagne, idet de stjal dyrebare genstande, dræbte Toaer, fik Turagaer til at forsvinde og rekrutterede nye medlemmer gennem manipulation, magt, forræderi og endda mutation. De indgik en gensidigt fordelagtig aftale med Makuta-Broderskabet: Broderskabet brugte deres talenter til at modificere Den Beskyggedes agenter for at gøre dem mere kraftfulde og effektive, lave Rahier og udlåne våben til dem, og de Mørke Jægere lånte gerne deres ansatte til Makutarne som tjenere.

På et tidspunkt stjal de Mørke Jægere Artakhas Stav fra dens plads i Arkiverne under Metru Nui. Den Beskyggede brugte den senere som betaling for en bestilling af våben fra Vortixxerne.

Pirakaernes rekruttering[]

En bevinget agent fra de Mørke Jægere blev sendt for at hente Makoki-Stenen fra en stærkt bevogtet fæstning. Medlemmet videregav senere nogle af sine oplysninger til Skakdien Hakann, som hentede stenen sammen med sin makker Vezok, før Jægeren kunne tage den. Oldgammel fangede senere Skakdierne, da de flygtede, og bragte dem til Den Beskyggede. Sammen med fire andre medlemmer af deres art blev de optaget i Jægerne.

Snart planlagde fem af Skakdierne at styrte Den Beskyggede. Det lykkedes Vezok og Zaktan at få Prototype væk fra fæstningens port, selvom de blev konfronteret med Mørke, da de var inde. For at straffe de ulydige Jægere affyrede Den Beskyggede sine øjenstråler mod Zaktan. I stedet for at gå i opløsning blev Skakdien til en masse af protoditter.

Krigen mellem Toaerne og de Mørke Jægere[]

Den Beskyggede fik snart øjnene op for øbyen Metru Nui, en pris eftertragtet af andre magter. Han udløste den ældgamle kanohi-drage på byen, men den blev besejret og sendt til Xia af Toa Lhikan. Den Beskyggede forsøgte adskillige andre gange, og da forsøget på at kidnappe Turaga Dume mislykkedes, erklærede han krig mod Metru Nui. Da Jægerne samledes på øbyen, smuttede Toa Naho forbi og bragte andre til hjælp i byen. En af Toa Mangaierne, Nidhiki, overvejede at forråde sine kammerater til gengæld for at regere byen. Han gjorde et godt køb med en af ​​Den Beskyggedes mest betroede agenter, Lariska, og indvilligede i at sælge byen ud. Lhikan, som spionerede Nidhiki, forhandlede om Makoki-Stenen med Hakann og omringede Jægerne med forstærkninger. I stedet for at tvinge Odinas placering ud af dem, lod han dem gå tilbage til deres base, forudsat at de tog Nidhiki med sig. Jægerne stjal senere stenen tilbage, delte den i seks stykker og solgte dem til Makuta-Broderskabet.

De Mørke Jægere fangede engang en gruppe Matoranere, men Matoranerne blev reddet af Toa Orde, selvom han ikke undslap. De Mørke Jægere forhørte ham, indtil Ordes Toa-hold reddede ham.

Krigen mellem de Mørke Jægere og Makuta-Broderskabet[]

Flere tusinde år senere blev tre Jægere (Nidhiki, Krekka og Eliminator) sendt til Metru Nui efter anmodning fra dens Makuta-beskytter, Teridax. Han fik dem til at fjerne dens Toaer og finde de Store Diske. Imidlertid dræbte han de to første for at skabe en ny krop til sig selv, da Den Store Katastrofe begyndte.

Eftersom han mistænkte Toaer for Nidhiki og Krekkas død, drog Den Beskyggede og hans loyale tjener Sentrakh til Metru Nui. Voporak gik med makkerparret for at opfylde sin mission om at hente Tidens Maske og stjal den fra dens skaber, Toa Vakama. Han fortsatte derefter med at forsøge at eliminere Vakama som kompensation for hans Jægeres død. Vakama formåede at slippe fri og afslørede, at Teridax selv havde dræbt Nidhiki og Krekka. Dette resulterede i en kamp mellem Den Beskyggede og Teridax. Den Beskyggede ødelagde Teridax' vinger, mens han selv blev slynget mod Voporak og blev ældet flere tusinde år af Voporaks kræfter. I forvirringen stjal Vakama sin kreation tilbage og satte kursen mod overfladen. På grund af Nidhiki og Krekkas død erklærede Den Beskyggede krig mod Makuta-Broderskabet

Efter et tusind år besluttede seks Mørke Jægere at forlade organisationen og omdøbte sig selv til Piraka. Selvom han var rasende over dette forræderi, blev Den Beskyggede fanget i et dilemma om hvorvidt han skulle dele sine styrker for at fange forræderne og Kanohi Ignikaen eller fortsætte krigsindsatsen. Den Beskyggede sendte til sidst et antal Mørke Jægere til Zakaz, Pirakaernes hjemland, i tilfælde af, at de nogensinde skulle vende tilbage. Imidlertid blev disse medlemmer elimineret af Zyglaker allieret med Makutaen Spiriah.

Alliancen med Mata Nui-Ordenen[]

Da Mata Nui-Ordenen gik i krig med Makuta-Broderskabet, lykkedes det Oldgammel, en spion for Ordenen, at overbevise Den Beskyggede om at alliere sig med Ordenen. Deres første opgave var at standse forsendelserne af våben til Broderskabet fra øen Xia. Den Beskyggede tog denne opgave ret alvorligt, eftersom han forberedte sig på fuldstændig at eliminere Vortixxerne. Før Toa Hagaherne, som havde haft at gøre med Rahier på øen, da de Mørke Jægere nærmede sig, blev tvunget til at konfrontere de umulige odds for at møde en Mørkjæger-flåde, ankom Helryx, lederen af Ordenen. Hun mindede hurtigt Den Beskyggede om, at hans opgave var at blokere eller besætte Xia, ikke ødelægge den, og truede med at udslette hans flåde, hvis han undlod at følge hendes instrukser. Til sidst besatte Jægerne øen i stedet for at ødelægge den.

Mens Den Beskyggede patruljerede øen, stødte han på en enlig Vortixx, som gemte på en af ​​Makuta Kojols virusser. Den Beskyggede dræbte Vortixxen, og efter at have fortalt Oldgammel om virussen, dræbte han også ham. Barrakierne henvendte sig senere til Den Beskyggede og gav ham viden om, hvordan man rigtigt bruger de virusser, han havde fundet. Den Beskyggede indvilligede i at mødes med Pridak i Karzahni.

Opløsning og gendannelse[]

Da Teridax overtog det matoranske univers, sendte han en gruppe Rahkshier til Odina for at angribe jægerne. Men de Mørke Jægere var siden flyttet til Xia.[1]

Efter Teridax' død immigrerede mange Mørke Jægere til Spherus Magna. Den Beskyggede begyndte at samle en ny hær fra resterne af de Mørke Jægere og nye forbrydere hjemmehørende på Spherus Magna.[2]

Alternative universer[]

Toa-Imperiets alternative univers[]

I et andet alternativt univers brugte Toa Tuyet Nui-Stenen til at få enorm magt og tage kontrol over det matoranske univers. Hun organiserede derefter Toaerne i et imperium for at skabe orden i universet. Ved at gøre det forsøgte hun at udslette alle Mørke Jægere, hvilket hun gjorde, og hvilket resulterede i, at mange af Mørke Jægere blev dræbt, inklusive Dvæler. De Mørke Jægere, der overlevede, såsom Vogter, Primat og Mørke, deltog senere i oprøret mod Tuyet ledet af Pohatu.

Den Beskyggede slap også med hjælp fra Toa Naho. Den Beskyggedes stav blev placeret i Arkivet som et trofæ.

Senere, under oprøret mod Toa-Imperiet, samlede de Mørke Jægere sig ved Colosseum sammen med Matoranere, Vortixxer og andre skabninger, der blev undertrykt af Imperiet.

Kongerigets alternative univers[]

I et alternativt univers flygtede mange af de Mørke Jægere fra det matoranske univers. Da de ankom til deres nye hjem, påtog de sig rollen som retshåndhævere, mens Toaerne vendte deres kræfter mod andre formål, men sjældent er der behov for at de bør handle. Vezon, som ved et uheld blev teleporteret dertil efter at have fusioneret med en Olmak, var vidne til, at en en gruppe Matoranere og Mørke Jægere var i færd med at konstruere en kæmpe kanon, der skulle bruges til at affyre dem fra Aqua Magna og ud i rummet.

Kendte handlinger[]

Medlemmer[]

På tidspunktet for Teridax' regeringstid var der mindst 250 medlemmer af de Mørke Jægere.[3]

BW Den Beskyggede

Den Beskyggede, lederen af de Mørke Jægere

  • Den Beskyggede - Leder.
  • Luftvogter - En dum, men brutal Mørk Jæger, som er en af de mange vagtposter på Odina.
  • Amphibax - En akvatisk Mørk Jæger.
  • Charger Stridshingst/Kamptyr - En voldelig Mørk Jæger, der tidligere var en Kane-Ra-tyr.
  • Conjurer Tryllekunstner - En Mørk Jæger, der på nuværende tidspunkt ligger i koma efter at have forsøgt at absorbere kraften fra et medlem af Makuta-Broderskabet.
  • Mørke - En skyggeagtig Mørk Jæger, der følger Den Beskyggede.
  • Ødelægger - En Mørk Jæger indhyllet i myter.
  • Dvæler - En Mørk Jæger, der overvåger begivenhederne på Metru Nui. Han blev fanget af Mata Nui-Ordenen.
  • Eliminator - En Mørk Jæger, der eliminerer andre Mørke Jægere, der har fejlet på deres missioner.
  • Firedracax - En Mørk Jæger, der blev muteret fra en Ta-Matoraner af energifyldt protodermis.
  • Samler - En forhenværende Onu-Matoransk leder, der samler på en del af sine fjenders rustning efter hver drab.
  • Gladiator - En Mørk Jæger fra Stelt.
  • Kraata-Kal - En Mørk Jæger, som er en Kraata dyppet i den substans, der bruges til at transformere Bohroker til Bohrok-Kaler, og derefter givet en speciel rustningsdragt.
  • Lariska - En hensynsløs Mørk Jæger, der engang førte tilsyn med de Mørke Jægere i Den Beskyggedes fravær.[4]
  • Lurer - En stærk og hurtig Mørk Jæger.
  • Mimiker - En mørk jæger, der er i stand til at kopiere en andens fysiske bedrift.
  • Håndlanger - En tavs Mørk Jæger skabt ud fra et eksperiment på Rahier.
  • Fantom - Et Nynrah-Spøgelse, der blev eksperimenteret på og derefter ignoreret af sit folk.
  • Gift - En Mørk Jæger med gift strømmende gennem hans krop.
  • Primat - En besværlig Mørk Jæger, hvis land blev invaderet af Visorakerne.
  • Prototype - En Mørk Jæger, der var to Toaer sammensmeltet fra virkningen af ​​Fusionsspydet.
  • Hærger - En kraftfuld Mørk Jæger uden minder.
  • Barbar - En Toa Hordika i de Mørke Jægeres organisation.
  • Søger - En Mørk Jæger, der arbejdede for Makuta-Broderskabet, og vogtede Lysets Maske.
  • Sentrakh - Den Beskyggedes livvagt.
  • Skyggestjæler - En ældgammel Mørk Jæger i stand til at bruge skyggerne.
  • Stilhed - En listig Mørk Jæger.
  • Spinner - En forhenværende Luftens Toa, der nu er en effektiv Mørk Jæger.
  • Underjordisk - En forhenværende Onu-Matoraner fra Metru Nui. Nu en Mørk Jæger, der jager Toaer.
  • Sporer - En Mørk Jæger med et dybt had for Visorakernes og Roodaka.
  • Triglax - En formskiftende Mørk Jæger.
  • Forsvinder - En uafhængig Mørk Jæger, der blev mistænkt af Den Beskyggede for at arbejde for Makuta-Broderskabet.
  • Hævn - En Mørk Jæger, der ønskede at slå Teridax ihjel.
  • De stærkeste krigere blandt Primats stamme, som blev rekrutteret af Den Beskyggede, før resten blev forrådt til Visorakerne.
  • Et medlem ansvarlig for at fusionere Prototype.[5]
  • Forskellige medlemmer, der blev besejret af Skyggestjæler, og som var blevet hyret til at besejre ham.[5]
  • Forskellige medlemmer, som var sammen med Forsvinder, og som han har dræbt.[5]
  • To Mørke Jægere sendt ud for at udspionere Forsvinder på en af hans missioner.[5]
  • Forskellige medlemmer, der opdagede agenter, inklusive Luftvogter, Avak, Gladiator, Vogter, Krekka, Gift, Hærger, Reidak, Spinner og Thok, og som genopdagede Prototype.[5]
  • Tre Mørke Jægere, som Toa Helryx smed i havet.[6]
  • Et uspecificeret antal involveret i Skæbnekrigen og i besættelsen af ​​Xia.

Forhenværende medlemmer[7]

Forhenværende medlemmer[]

  • Oldgammel - Den oprindelige inspiration for organisationen og en af de to medstiftere.(afdød)
  • Vogter - En Mørk Jæger, der myrdede Mørke Jægere, der var blevet taget til fange af andre, før de kunne forråde organisationens hemmeligheder.(genoplivet)
  • Krekka - En forhenværende vagt på Stelt hyret af de Mørke Jægere på baggrund af sin styrke. Absorberet af Teridax under Den Store Katastrofe.(afdød)
  • Nidhiki - Luftens Toa Mangai før han forrådte Toaerne til de Mørke Jægere. Absorberet af Teridax under Den Store Katastrofe.(afdød)
  • Syv Pirakaer, løbske Skakdiske Mørke Jægere
    • Avak - En irritabel, utroværdig Skakdi.
    • Hakann - En egoistisk, uforudsigelig Skakdi.
    • Reidak - En destruktiv, utålmodig Skakdi.
    • Thok - En ensom, manipulerende Skakdi.
    • Vezok - En kold, temperamentsfuld Skakdi.
    • Vezon - En sindssyg, snu Skakdi.(uofficielt)
    • Zaktan - En genial, hensynsløs Skakdi og den accepterede leder af gruppen.
  • Tyran - En Mørk Jæger, der planlagde at styrte Den Beskyggede før han blev forladt af de Mørke Jægere i en kamp og forsvandt.
  • Et medlem, der forstyrrede freden på Odina ved at råbe og blev tildelt rollen som træningsdukke.(afdød)[8]
  • Et bevinget, mandligt medlem, som afslørede Makoki-Stenens placering for Hakann. Udslettet af Den Beskyggedes øjenstråler.(afdød)[9]
  • Otte Mørke Jægere, som Den Beskyggede udsatte for hordika-gift. Blev til hordika-dragerne.(forvandlet)
  • En Mørk Jæger, der tog til Luftvogters hjemland med en makker. Dræbt af Luftvogter.(afdød)[5]
  • Nogle Mørke Jægere i skibe omkring Zakaz. Allesammen dræbt af Zyglakerne og Skakdierne.(afdød)[10]
  • Adskillige mindre effektive Mørke Jægere dræbt af Skyggestjæler.[11]
  • Eks-Mørke Jægere, der nu tjener i Barrakiernes hære.[12]
  • Et uspecificeret antal dræbt i krigen mellem de Mørke Jægere og Makuta-Broderskabet.(afdød)
  • Et uspecificeret antal, der døde på forskellige missioner.(afdøde)
  • Adskillige Mørke Jægere, der fejlede med at udføre deres missioner, dræbt af Eliminator.[13]

Tjenere[]

Forhenværende tjenere[]

Infrastruktur[]

Organisationen ledes af Den Beskyggede, og er stærkt ensrettet, for eksempel er mange agenters sande navne ukendte. Enhver der er kendt for at have tortureret medlemmer skal overdrages til Den Beskyggede, hvis de undlader at betale ham for den bøde han kræver for forbrydelsen.

Medlemmer skal bestå prøver for at få adgang til Jægerne, lige fra psykologisk beredskab til fysisk kamp. De, der fejler prøverne, får lov til at forlade øen, efter at de er blevet bragt ind uden at vide, hvor Odina er, men når de først har fået adgang til organisationen, er det for livet. Overløbere og forrædere bliver henrettet.

De Mørke Jægere er udelukkende profitfokuserede. En af de Mørke Jægeres regler er, at man skal påtage sig enhver opgave, så længe belønningen er stor nok, uanset risikoen for dem selv eller andre. Den Beskyggede tager også krænkelser af sin stolthed meget alvorligt. De, der dræber en Jæger, bliver beordret til selv at blive dræbt, og da Makuta Teridax myrdede to af hans Jægere, erklærede Den Beskyggede krig mod hele Makuta-Broderskabet.

Citater[]

"Der er et ord for en Mørk Jæger i dagslys. En skydeskive."
— Hakann, Legacy of Evil

"Første lektion, Rahi-ben. Lad vær' med at vende ryggen til en fjende, indtil du' sikker på, han ikke trækker vejret. Og lad vær' med at at vende ryggen til en Mørk Jæger, indtil hendes krop er rådnet i solen og hendes rustning er spredt til vindene."
— Lariska til Hakann, Legacy of Evil

Optræder i[]

Bøger Tegneserier Online Multimedie

Romaner

Guidebøger

BIONICLE

Krønike

Føljetoner

Noveller

Film

Referencer[]

  1. "18. december." Takanuvas blog.
  2. BZPower: GregF Answers, 13. november 2012
  3. Chat with Greg Farshtey, 24. februar 2015
  4. Time Trap. BIONICLE Adventures 10, s. 23.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 5,5 De Mørke Jægere. Referencefejl: Ugyldigt <ref> tag; navnet "DH" er defineret flere gange med forskelligt indhold Referencefejl: Ugyldigt <ref> tag; navnet "DH" er defineret flere gange med forskelligt indhold Referencefejl: Ugyldigt <ref> tag; navnet "DH" er defineret flere gange med forskelligt indhold Referencefejl: Ugyldigt <ref> tag; navnet "DH" er defineret flere gange med forskelligt indhold
  6. "Kapitel 2." Please specify a work to cite.
  9. Legacy of Evil. BIONICLE Legends 4.
  10. "Kapitel 4." Frygtens Føderation.
  11. De Mørke Jægere, s. 63.
  12. "Kapitel 5." Skæbnekrigen.
  13. De Mørke Jægere, s. 23.

Se også[]

  • Galleri:Mørke Jægere
  • Galleri:Skakdi § Piraka

eng:Dark Hunters de:Dunkle Jäger fr:Chasseurs de l'Ombre es:Cazadores Oscuros

Advertisement