BIONICLE Wikia
Advertisement

Denne side omhandler indhold fra BIONICLE Generation 1

"Min mest loyale tjener, Sentrakh er det eneste væsen i hele universet, jeg tror, jeg kan stole på."
Den Beskyggede, Dark Hunters

Sentrakh
Fil:Sentrakh.png
Mørk Jæger
Kræfter Illusion
Mørke
Molekylær transmutation
Sindsudviskning
Dematerialiserings-Rhotuka
Redskaber Rhotuka-kaster
Kløer
Klinger
Status "Udød" tilstand
Lokation Spherus Magna
Udtale sen-TROCK[1]
Sætnummer 8755+8756

Sentrakh er en Mørk Jæger og Den Beskyggedes loyale livvagt, fanget i en tilstand mellem liv og død grundet adskillige eksperimenter.

Boografi[]

Fil:DH Sentrakh.png

Sentrakh in BIONICLE: Dark Hunters

Den Beskyggede brugte Sentrakh i et eksperiment for at skabe Mørke Jægere, der var mere loyale pg lydige. Det lykkedes for ham, og Sentrakh blev fuldstændig hengiven til Den Beskyggede. Processen smadrede dog Sentrakhs hukommelse og tvang Den Beskyggede til at lære ham alting igen. Den ændrede også hans væsen, så han blev ude af stand til at leve eller dø på almindelig vis.[2]

Tidligere brugte Den Beskyggede ham ofte til at straffe Mørke Jægere, der mislykkedes med deres opgaver. Sentrakhs effektivitet affødte et rygte om, at Odina var blevet hjemsøgt af hans ofres ånder.[kilde mangler]

Da Den Beskyggede drog til Metru Nui for at finde ud af, hvad der skete med Nidhiki og Krekka, fulgte Sentrakh med ham. Mens han var der, forfulgte Sentrakh Toa Vakama og fulgte ham ind i Det Store Tempel. Sentrakh angreb Ildens Toa, men blev besejret, da Vakama var i stand til at udløse en eksplosion inde i bygningen.[3] Sentrakh overlevede og hjalp Den Beskyggede med at vende tilbage til Odina, hvor han hjalp sin herre med at komme sig over kampen med Teridax.[1]

Efter at Pirakaerne gjorde oprør, sendte Den Beskyggede Sentrakh til Voya Nui for at fange dem, eller dræbe dem, hvis de blev for besværlige.[2] Men da han ankom, var Voya Nui blevet returneret til sin retmæssige plads som en del af det sydlige kontinent af Toa Mahrierne, og han vendte tilbage til Odina.{{KM} Han blev senere tvunget til at flytte til Xia af Rahkshier.[4]

Efter at det matoranske univers blev kritisk beskadiget i slaget om Bara Magna, immigrerede Sentrakh til Spherus Magna.Spherus Magna.[5][6]

Egenskaber og særpræg[]

Sentrakh har kræfterne illusion, mørke, molekylær transmutation, sindsudviskning og dematerialiserings-Rhotuka. Han er stille, urokkeligt loyal og vil med glæde straffe enhver, der vover at true hans herre. Han er beskrevet ulevende, fordi han ikke kan leve eller dø, som Matoranere ser på liv og død. Sentrakh kan ikke huske, hvem han er, hans fortid, eller hvordan han fik sine kræfter.[2]

Redksaber[]

Sentrakh har adskillige kløer og klinger, og bærer også en Rhotuka-kaster.[2]

Sætoplysninger[]

Fil:Sentrakh i sætform.png

Sentrakh som et sæt

Sentrakh-sættet laves ved at kombinere dele fra 8755 Keetongu og 8756 Sidorak.

Optræder i[]

Bøger

Novels

Guides

Referencer[]

Eksterne links[]

  • Sentrakh-byggevejledninger på DBW

en:Sentrakh de:Sentrakh fr:Sentrakh es:Sentrakh

Advertisement