Bioarkistot
Advertisement
“Viha johti riitoihin... riidat kahakoihin. Ja kahakat selkkaukseen, joka ulottui kaikkialle planeetalle.”
— Kertoja
All Our Sins Remembered
All Our Sins Remembered
Sarjakuva
Tarina
Sarja Ei ole
Numero Ei ole
Julkaisu 2010
Henkilökunta
Käsikirjoittaja Greg Farshtey
Taiteilija Stuart Sayger
Värittäjä Garry Henderson

All Our Sins Remembered (suomeksi Kaikki syntimme muistettuna) on vuonna 2010 Legends of Bara Magna -grafiikkaromaanissa julkaistu sarjakuva.

Juoni[]

Vulcanuksen kylänvanhin Raanu lepäsi töistään ja muisteli entistä kotiplaneettaansa, Spherus Magnaa, jota Suuret olennot olivat hallineet. Suuret olennot olivat luoneet kuusi Elementtilordia hallitsemaan planeettaa heidän sijastaan, ja elämä oli rauhallista.

Eräänä päivänä kaksi Jääheimon Agoria olivat löytäneet lähteen, jossa oli hopeista nestettä. Toinen Agoreista oli koskettanut sitä ja kuollut. Sanan levitessä oli huomattu, että neste kykeni myös muuttamaan asioiden muotoa.

Elementtilordit olivat kokoontuneet keskustelemaan, mihin kykenisivät aineen voimalla. Jään Elementtilordi oli julistanut sen omakseen, ja linnoitettuaan alueensa rajat oli saanut aikaan planeetanlaajuisen sodan kuuden heimon välille.

Suuret olennot olivat lähettäneet Raanun ja Kyryn keräämään näytteen nesteestä. Kaksi Agoria olivat lähteelle tullessaan huomanneet Jääheimon vartijan takertuneena köynnöksiin ja olivat tajunneet Viidakkoheimon armeijan tulleen ottamaan nesteen itselleen. Samalla hetkellä paikalle oli saapunut Tuliheimon ja Jääheimon joukkoja, minkä jälkeen kaikki kolme armeijaa olivat alkaneet taistella keskenään. Harhautuksen turvin Raanu oli kerännyt näytteen saamaansa pulloon ja vienyt sen Suurille olennoille.

Suuret olennot olivat tajunneet nesteen pian tuhoavan planeetan ja vapauttaneet robottisoturinsa, joiden oli tarkoitus tappaa aseistautuneet soturit. Samaan aikaan he olivat alkaneet rakentaa jättiläisrobottia, jonka tarkoitus oli tarkkailla muiden maailmojen kulttuureja ja jonain päivänä korjata hajonnut planeetta. Suuret olennot olivat myös määränneet osan Baterroistaan rakentamaan labyrintin tukikohtansa ympärille.

Sillä välin Tuliheimon armeija oli saanut lähteen itselleen ja alkanut pumpata nestettä. Raanu ja Kyry olivat yrittäneet varoittaa sotilaita siitä, mitä tulisi tapahtumaan, mutta heitä ei oltu kuunneltu.

Suurten olentojen laukaistessa Mata Nuiksi nimeämänsä jättiläisrobotin avaruuteen energiat planeetan ytimessä olivat villiintyneet ja saaneet planeetan räjähtäen rikkoutumaan kolmeen osaan.

Selviytyneet Agorit ja sotilaat olivat yhdessä rakentaneet uusia kyliä, ja sotilaista oli tullut Glatorianeja, jotka taistelivat areenoilla rauhan säilyttämiseksi. Samaan aikaan Suurista olennoista ei ollut näkynyt merkkiäkään.

Raanu lopetti muistelemisensa ja käveli Ackarin kanssa takaisin kylään, varmana siitä, että hänen muistamansa meri ja puut olisivat ikuisesti poissa.

Henkilöt[]

Advertisement