FANDOM

“Mutta Angoncella oli aina enemmän ... uteliaisuutta ... Agoreista kuin muilla. Hän pysyisi kyllin lähellä pitääkseen heitä silmällä.”
Tuma, Empire of the Skrall
Angonce
Ei kuvaa
Henkilö
Laji Suuret olennot
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Suuri olento
Ryhmät Suuret olennot
Kyvyt ja varusteet
Voimat Ei tiedossa
Välineet Ei tiedossa

Angonce on Suuri olento, joka legendan mukaan antoi naispuoliselle Skrallille suuren voiman.

Elämänkerta Muokkaa

Angonce hallitsi Spherus Magnaa yhdessä muiden Suurten olentojen kanssa. Huomattuaan hallintotoimien vievän liikaa aikaa he loivat Elementtilordit johtamaan kuutta planeetan heimoa.

Ytimen sodan sytyttyä Suuret olennot yrittivät tuloksetta lopettaa sodan. He hankkivat itselleen Sähköistynyttä Protodermistä ja alkoivat rakentaa valtavaa robottia ja universumia sen sisälle. Erään toisen Suuren olennon, Heremusin, todetessa sen kantavan mukanaan planeetan suurta henkeä, Angonce nimesi robotin heidän käyttämällään ohjelmointikielellään Mata Nuiksi.

Angonce teki monia kokeita ja tarkistettuaan tulokset sai surullisena tietää planeetan olevan hajoamassa. Hän ei osallistunut Baterrojen luomiseen. Angonce oli myös osallisena Kanohi Ignikan takomisessa.

Spherus Magnan lopulta Rikkoutuessa Angonce jättäytyi jälkeen muiden Suurten olentojen paetessa.

Angonce sai muinaisten laitteittensa kautta tietoa uudelleen yhdistyneestä Spherus Magnasta ja tajusi, että planeetan asukkaat haluaisivat nyt löytää Suuret olennot, minkä hän tiesi olevan vaarallista. Muistaessaan Marendarin, jonka tehtävä oli tuhota Toat, Angonce kiiruhti pysäyttämään tämän, muttei ehtinyt ajoissa.

Vaihtoehtoiset Angoncet Muokkaa

Sulatus Muokkaa

Sulatuksen vaihtoehtoismaailmassa Angonce ja muut suuret olennot päättivät Mata Nuin sijaan luoda joukon pieniä Toiksi kutsuttuja olentoja. Toat Sulattivat Spherus Magnan yhteen ennen Rikkoutumista, ja Suuret olennot jatkoivat planeetan hallitsemista.

100 000 vuotta myöhemmin Angonce tapasi viiden muun Suuren olennon kanssa päätodellisuuden Matoranit Mazekan ja Vultrazin. Suuret olennot halusivat pitää Vultrazia kokeissaan ja antaa Mazekan mennä omaan universumiinsa, mukanaan kuka tahansa olento, jonka hän valitsisi. Mazekan valittua Makuta Teridaxin Suuret olennot lähettivät heidät päätodellisuuteen.

Luonne Muokkaa

Angonce on hyvin kiinnostunut Agoreista. Muiden Suurten olentojen tapaan hänellä on suuri intohimo luomiseen.

Trivia Muokkaa

  • Angoncen kerrotaan antaneen eräälle Skrallien sisarelle valtavat mielenvoimat. Niinpä kaikki naispuoliset Skrallit toivovat voivansa tavata hänet saman voiman saamiseksi.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Kirjat
Novellit ja jatkotarinat
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä