FANDOM

“Jos et vihaa Atakusta, et ole koskaan tavannut häntä.”
Agorien sanonta, Mata Nui's Guide to Bara Magna
Atakus
Atakus joutomailla
Henkilö
Laji Agori
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Skrallien avustaja areenaotteluissa (ennen), portinvartija (ennen)
Ryhmät Kiviheimo
Kyvyt ja varusteet
Voimat Ei ole
Välineet Miekat

Atakus on Agori Kiviheimosta. Hän toimii avustajana Skralleille, kuten kaikki muutkin heimonsa Agorit.

Elämänkerta Muokkaa

Ennen Skrallien muuttoa etelään Atakus työskenteli portinvartijana Kiviheimon viimeisessä linnoituksessa pohjoisilla Mustaharjavuorilla. Kerran hän päästi linnoitukseen vankkurit, jotka olivat täynnä poltettavaksi tarkoitettuja puita, ja tajusi liian myöhään puiden olevan todellisuudesa valeasuisia Baterroja.

Baterrojen hyökättyä ja monien kuoltua Atakus johdatti selviytyneet heimonsa Agorit Skrallien perässä Mustaharjavuorten läpi Roxtusiin. Siellä hän alkoi jälleen toimia portinvartijana, sekä avusti Skralleja areenaotteluissa. Hän välitti myös muiden heimojen viestejä Tumalle, ja juuri hän kertoi Tumalle Metuksesta, joka halusi siirtyä Skrallien puolelle. Tuma käski Metuksen antaa useita tietoja, jotta hänen uskollisuutensa varmistuisi.

AtakusSarjis

Atakus Vulcanuksessa

Atakus seurasi erästä Skrallia areenataisteluun Vulcanuksella. Skrallin voitettua ottelun tämä lähti tapaamaan Metusta Atakusin palatessa suoraan Roxtusiin.

Kun eräs Raanun lähettämä Agori lähestyi häntä pyytääkseen Skrallien apua taistelussa Luumetsästäjien ratsioita vastaan, Atakus pilkkasi Agoria tämän yrityksistä saada luottamusta muissa kylissä. Hän myös kertoi Skrallien avun olevan ostettavissa ja väliaikaista. Myytyään hänelle suuren määrän Thornaxeja, Atakus antoi Agorille Atakusin Merkin, mikä antoi hänelle luvan etsiä jonkun Skrallin ja ostaa sen merkin todisteeksi uudesta sopimuksesta Vulcanukselle.

Kerran Atakus päästi Roxtusiin tarvikkeita sisältävät vankkurit, eikä huomannut Glatorian Greshin ja Strakkin piiloutuneen niihin. Glatorianin paetessa Roxtusista Strakk hyppäsi hänen päälleen ja tainnutti hänet.

Myöhemmin Kiviheimon hävittyä Roxtusin taistelun Kiviheimon jäsenet hajaantuivat eri puolille aavikkoa.

Luonne Muokkaa

Eräs Skrall ja Atakus

Atakus ja eräs Skrall

Atakus on liian itsevarma eikä pärjää siksi ovelalle vastustajallle. Atakus ihailee Stroniusta, ja vietti aikaansa mahdollisimman paljon tämän kanssa.

Kyvyt Muokkaa

Atakus on tulinen ja taitava taistelija, joka yleensä torjuu toisella miekallaan ja iskee toisella.

BIONICLE.comin tilastot Muokkaa

Voima: 9
 
Ketteryys: 9
 
Sitkeys: 9
 
Älykkyys: 8

Atakus settinä

Atakus-malli

Varusteet Muokkaa

Atakus kantaa kahta miekkaa, jotka hohtavat pimeässä. Ne löytyivät Skrallien Baterrojen leiriksi uskomasta paikasta, ja koska kukaan ei osaa jäljitellä niiden tekniikkaa, Atakus on niistä hyvin ylpeä.

Useimpien Spherus Magnan alkuperäisasukkaiden tavoin Atakuskin käyttää haarniskaa ja kypärää.

Kulissien takana Muokkaa

Legendan paluu -elokuvassa Luunmetsästäjien mallina käytettiin alkuvuonna 2009 julkaistua Atakus-settiä. Syy tähän oli se, että Feron mallia ei oltu vielä täysin suunniteltu.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Ulkoisia linkkejä Muokkaa