FANDOM

“Kun aluksi saavuin tänne, kävelin pitkällä sillalla ja katsoin alas valtavaan määrään virtaavaa hiekkaa, joka kiiri kallioiden yli kuin jättimäinen vesiputous. Se on ehkä yksi vaikuttavimmista näkemistäni näyistä.”
Tarduk, Glatorian Arena
Atero
Arena Magna
Paikka
Sijainti
Asukkaat
Tilanne
Tuhoutunut

Atero oli kaupunki Bara Magnassa. Siellä sijaitsee suurin areena Arena Magna, missä Glatorianien Suuri turnaus pidettiin ennen.

Sijainti Muokkaa

Atero sijaitsi Vulcanuksen ja Mustaharjavuorten välillä kielekkeellä Skrall-joessa.

Historia Muokkaa

Ennen Rikkoutumista Atero oli puolueeton areena, jonne ei saanut hyökätä. Se kuitenkin sittemmin joutui Luumetsästäjien hyökkäysten kohteeksi. Silti se oli toivon merkki Agorien sydämissä.

Glatorianit matkustivat tänne kerran vuodessa suureen turnaukseen parhaan taistelijan selvittämiseksi.

Vähän aikaa sitten Tuma määräsi Skrallit hyökkäämään Ateroon Suuren Turnauksen aikana. Ensimmäisen ottelun aikana Skrallit saapuivat, mutta Glatorianit yrittivät taistella vastaan. Lopulta he joutuivat pakenemaan kyliinsä monien kuoltua.

Atero tuhoutuneena

Atero tuhoutuneena.

Crotesius, Kirbold ja Tarduk ilmestyivät Ateron raunioihin pohjoisessa olleen oudon portin teleporttaamana. Huomattuaan raunioiden olevan Ateron ja ymmärrettyään Skrallien tuhonneen sen he lähtivät kyliinsä.

Agorit ja Glatorianit ovat puhuneet Ateron jälleenrakentamisesta kunnianosoituksena siellä kuolleille.

Kun Spherus Magna yhdistyi, Tahu ja Gali rupesivat etsimään uutta paikkaa Aterolle.

Maaperä ja sijainti Muokkaa

Atero sijaitsi maakaistaleella Skrall-joessa. Sinne pääsi pitkin siltaa, joka ylitti valtaisan hiekkavirran.

Arena Magna Muokkaa

Arena Magna oli Bara Magnan suurin ja vanhin areena. Se tuhoutui muun kaupungin mukana Skrallien hyökätessä.

Voittajien muuri Muokkaa

Voittajien muuri on areenallla sijaitseva muuri, johon on kaiverrettu kaikkien edellisten turnausten voittajien nimet ja kuvat.

Asukkaat Muokkaa

Aterossa asui vuoden ympäri vain muutamia Agoreja. Heidän tehtävänsä oli pitää areena ja kaupunki yllä Suurta turnausta varten.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kanoniset Muokkaa