FANDOM

Avainkivi
Ei kuvaa
Esine
Käyttäjä(t) Toa Nuva
Sijainti Rikkoutuneena ympäri Karda Nuita
Käyttötarkoitus Antaa ohjeet Mata Nuin herättämiseen
Tilanne {{{tilanne}}}

Avainkivi on taulu, jossa on hyvin vanhalla Matoran-murteella yksityiskohtaisesti kirjoitetut ohjeet Mata Nuin herättämiseen. Se hajosi kuuteen osaan jostain epäselvästä syystä ja jokainen pala sijoitettiin Karda Nuille.

Yksi paloista oli Kiropilla, toinen Solekilla ja kolmas oli eräässä Tippukivikylistä. Kun Makutat valloittivat kylän, Kirop otti kiven itselleen koska siitä saattaisi olla hänelle hyötyä.

Solek kertoi ensimmäisenä Kopakalle Avainkivistä kun he taistelivat Makutoja vastaan ja antoi palansa Kopakalle. Toa Nuvat ottivat kiven pois Kiropilta kun kaappasivat tämän ja löysivät kolmannen eräästä Karda Nuin luolasta. He ovat nyt etsimässä kolmea muuta Avainkiveä Salaisuuksien suolta.

Kolme muuta Avainkiveä sijaitsivat Salaisuuksien Suolla ja Toa Nuva Mistikat löysivät ne. Yksi oli piilotettu kasvien köynnöksiin. Toinen oli annettu Toa Nuville tuntemattomalta Av-Matoranilta, josta myöhemmin tuli Bohrok. Viimeinen oli Krikan majassa. Kun Toa Nuvat kokoontuivat, heillä oli kaikki Avainkivet.

Jos kaikki Avainkivet laittaa yhteen, se laukaisee suojan Codrexin ympäriltä.

EsiintymisetMuokkaa

Krika avainkivi

Krika pitelemässä Avainkiven palasta piikeillään.