Bioarkistot
Advertisement
BIONICLE: Makuta's Guide to the Universe
Makuta's Guide
Kirja
Tyyppi Opas
Sarja Ei ole
Julkaisu
Henkilökunta
Kirjoittaja Greg Farshtey
Julkaisija AMEET

BIONICLE: Makuta's Guide to the Universe on vuonna 2008 julkaistu BIONICLE-opas, jonka kertojana toimii Makuta Teridax. Kirjassa kerrotaan Matoran-universumin paikoista, henkilöistä ja tapahtumista. Oppaan on kirjoittanut Greg Farshtey.

Sisältö[]

Kirja voidaan jakaa osiin:

2004[]

Esittelee Toa Metrut, Pimeyden Metsästäjät, Toa Lhikanin sekä Turaga Dumen. Sisältää Metru Nuin kartan ja tietoa Matoraneista.

2005[]

Kertoo Toa Metrujen muuttumisesta Toa Hordikoiksi. Esittelee Roodakan, Sidorakin ja Keetongun.

2001[]

Esittelee Toa Matat ja sisältää kartan ja tietoa Mata Nuin saaresta.

2002[]

Esittelee kuusi Bohrok-tyyppiä ja Toa Nuvat. Sisältää myös tietoa Bohrokien hyökkäyksistä ja Bahrageista.

2003[]

Esittelee Takanuvan ja kertoo Seitsemännen Toan etsinnästä.

2006[]

Esittelee Toa Inikat, Voya Nuin puolustusryhmän, Pirakat, Axonnin ja Brutakan. Sisältää otteita vuoden 2006 kirjoista ja Voya Nuin kartan.

2007[]

Esittelee Toa Mahrit, Barrakit, Hydraxonin sekä Mahri Nuin Matoranit. Sisältää Mahri Nuin kartan sekä otteita vuoden 2007 kirjoista.

2008[]

Esittelee Makutat, jotka olivat Karda Nuilla, Toa Nuvai ja Karda Nuin Matoranit. Sisältää otteita vuoden 2008 kirjoista.

Makuta's Diary[]

Joka vuodelle oleva pätkä, joka kertoo mitä Teridaxille tapahtui kyseisenä aikana.

Universumin kartta[]

Sisältää kaikki tunnetut saaret.

Advertisement