FANDOM

BIONICLE: Makuta's Guide to the Universe
Makuta's Guide
Kirja
Tyyppi Opas
Sarja Ei ole
Julkaisu
Henkilökunta
Kirjoittaja Greg Farshtey
Julkaisija AMEET

BIONICLE: Makuta's Guide to the Universe on vuonna 2008 julkaistu BIONICLE-opas, jonka kertojana toimii Makuta Teridax. Kirjassa kerrotaan Matoran-universumin paikoista, henkilöistä ja tapahtumista. Oppaan on kirjoittanut Greg Farshtey.

SisältöMuokkaa

Kirja voidaan jakaa osiin:

2004Muokkaa

Esittelee Toa Metrut, Pimeyden Metsästäjät, Toa Lhikanin sekä Turaga Dumen. Sisältää Metru Nuin kartan ja tietoa Matoraneista.

2005Muokkaa

Kertoo Toa Metrujen muuttumisesta Toa Hordikoiksi. Esittelee Roodakan, Sidorakin ja Keetongun.

2001Muokkaa

Esittelee Toa Matat ja sisältää kartan ja tietoa Mata Nuin saaresta.

2002Muokkaa

Esittelee kuusi Bohrok-tyyppiä ja Toa Nuvat. Sisältää myös tietoa Bohrokien hyökkäyksistä ja Bahrageista.

2003Muokkaa

Esittelee Takanuvan ja kertoo Seitsemännen Toan etsinnästä.

2006Muokkaa

Esittelee Toa Inikat, Voya Nuin puolustusryhmän, Pirakat, Axonnin ja Brutakan. Sisältää otteita vuoden 2006 kirjoista ja Voya Nuin kartan.

2007Muokkaa

Esittelee Toa Mahrit, Barrakit, Hydraxonin sekä Mahri Nuin Matoranit. Sisältää Mahri Nuin kartan sekä otteita vuoden 2007 kirjoista.

2008Muokkaa

Esittelee Makutat, jotka olivat Karda Nuilla, Toa Nuvai ja Karda Nuin Matoranit. Sisältää otteita vuoden 2008 kirjoista.

Makuta's DiaryMuokkaa

Joka vuodelle oleva pätkä, joka kertoo mitä Teridaxille tapahtui kyseisenä aikana.

Universumin karttaMuokkaa

Sisältää kaikki tunnetut saaret.