FANDOM

BIONICLE: Quest for the Toa
QuestForTheToa
Videopeli
Kehittäjä Saffire
Julkaisija Electronic Arts, LEGO Media
Lajityyppi Seikkailu
Alustat Game Boy Advance
Julkaisu

2001

BIONICLE: Quest for the Toa (aiemmin BIONICLE: Tales of the Tohunga) on vuonna 2001 julkaistu videopeli Game Boy Advance -konsolille. Pelissä seikkaillaan Takualla Mata Nuilla Pimeällä ajalla.

MinipelitMuokkaa

Quest for the Toa sisälsi kuusi eri minipeliä, jotka perustuivat kuuteen Matoranien urheilulajiin - yksi kustakin kylästä.

Minipelejä kohdattiin osana pelin tarinaa, mutta niitä saattoi pelata aiemminkin aloittamalla uuden tallennuksen ja kirjoittamalla tämän nimeksi tietyn koodi.

Huai Snowball SlingMuokkaa

Huai Snowball Sling -minipelissä ohjataan Takuaa. Pelialueena on kuusikulmion muotoinen jääalue, jonka reunoilla on lumiseinät. Kentällä on Takuan lisäksi kolme muuta, tietokoneohjattua Matorania.

Pelaaja voi heittää lumipalloja A-painikkeesta sekä ohjata heiton suuntaa ristiohjaimella. Suunnan painaminen ristiohjaimella kääntää Takuan katsomaan siihen suuntaan, ja hän heittää aina suuntaan, johon hän katsoo. Takuan voi laittaa katsomaan neljään pääilmansuuntaan sekä väli-ilmansuuntiin. Tarkoituksena on osua muihin Matoraneihin. Kun Matoraniin osutaan lumipallolla, lumi jää häneen kiinni. Lumen määrä Matoranin ympärillä kuvaa, kuinka paljon häneen on osuttu. Kun Matoran on niin lumessa, että alkaa pyöriä lumipallona, tämä on pudonnut pelistä.

Jokaisesta heitosta Matoran lennähtää hieman taaksepäin. Vaikka pelaaja ei voikaan ohjata hahmonsa liikkumista suoraan, tämän ansiosta pelaaja voi liikkua haluamaansa suuntaan heittämällä lumipalloja vastakkaiseen suuntaan.

Huai Snowball Sling -minipelistä tehtiin myös tietokoneella pelattava versio, joka julkaistiin BIONICLE.com-sivustolla vuonna 2001. Tässä versiossa valikoissa voi liikkua sekä nuolinäppäimillä että hiiren liikkeillä ja valinnan voi vahvistaa välilyönti- tai enter-näppäimellä tai hiiren vasemmalla painikkeella. Itse pelissä heittosuuntaa ohjataan nuolinäppäimillä ja lumipalloja heitetään välilyöntinäppäimellä.