FANDOM

BIONICLE: Raid on Vulcanus
BIONICLE Raid on Vulcanus
Kirja
Tyyppi {{{tyyppi}}}
Sarja Ei ole
Julkaisu Kesä 2009
Henkilökunta
Kirjoittaja Greg Farshtey
Julkaisija Scholastic Inc.

BIONICLE: Raid on Vulcanus (suomeksi "BIONICLE: Ryöstöretki Vulcanukseen") on kesällä 2009 julkaistu BIONICLE-romaani. Se on ensimmäinen vuoden kahdesta romaanista, joista toinen on elokuvasta sovitettu The Legend Reborn.

Juoni Muokkaa

VAROITUS:  Seuraava kirjoitus paljastaa yksityiskohtia juonesta.

Gelu, entinen jääheimon Glatorian, oli palkattu suojelemaan Iconoxista lähtenyttä Agorien vaihtovaunua tämän matkalla. Hän huomasi Luunmetsästäjä Feron vaanimassa vaunua ja lähetti sen kauemmaksi kohdaten itse Feron. Kaksikko taisteli ja Gelu voitti. Hän myös sai maahan pudonneen, merkityn Vulcanus-kylän kartan. Hän palasi suojelemansa vaunun luokse, joka oli vaurioitunut Zeskien hyökkäyksen vuoksi, ja he kulkivat loppumatkan Tajuniin rauhassa.

Tajunissa Gelu tapasi Glatorian-värvääjä Metusin. Metus oli lähdössä Greshin kanssa tämän areenaotteluun Vulcanukseen. Gelu ajatteli, että voisi saada sieltä tietoa löytämästään kartasta ja lähti mukaan.

Matkalla Vulcanukseen joukkio kohtasi vaunun, jonka kaksi Agoria yrittivät korjata rengasta. Greshin päätöksestä he korjasivat vaunun ja saattoivat sitä matkalla. Pian Voroxeja hyökkäsi joukon kimppuun. Gresh ja Gelu puolustivat kulkuneuvoja niiltä ja onnistuivat jättämään ne jälkeen. Joukkio pääsi perille Vulcanukseen.

Vulcanuksessa Gresh ja Gelu menivät majataloon syömään ja puhumaan. Gelu huomasi Raanun majatalossa ja meni näyttämään karttaa hänelle. Raanu sanoi, että kartta kertoi selvästi Luunmetsästäjien suunnitelmista hyökätä hänen kyläänsä. Gresh, Gelu ja paikalle saapunut kylän Glatorian Ackar suostuivat puolustamaan kylää. Ackar lähetti kaksi Glatorian-oppilasta pyytämään apua Tajunista ja Greshin Tesarasta ja lähti itse Gelun kanssa pohjoiseen. Feron johtama joukko Luunmetsästäjiä kävi pian oppilaiden kimppuun.

Ackar ja Gelu pääsivät lopulta perille karkotetun Glatorian Malumin luolalle. Tämä johti nykyään Vorox-joukkoa. Malum suostui auttamaan kaksikkoa kuultuaan, että vastassa oli Luunmetsästäjiä, joita hän inhosi.

Samalla Gresh oli päässyt Tesaraan. Kylän Glatorian Vastus ei suostunut auttamaan voidakseen jäädä Tesaran turvaksi. Tajunin suunnalla Glatorianit Tarix ja Kiina löysivät Vulcanuksen Glatorian-oppilaat kuolleina ja jälkiä Luunmetsästäjistä. Kiina lähti Vulcanukseen kertomaan asiasta.

Ackar ja Gelu sekä Malum ja hänen Vorox-joukkonsa hyökkäsivät Luunmetsästäjien leiriin. Hyökkäys yllätti Metsästäjät, ja heitä kuoli paljon. Loput pakenivat. Useita Voroxejakin kuoli, mutta Malum oli tyytyväinen hyökkäykseen. Hän ei kuitenkaan suostunut auttamaan Vulcanuksen puolustamisessa. Ackar ja Gelu lähtivät paluumatkalle.

Vulcanuksessa rakennettiin ahkerasti uusia muureja. Kiina saapui kertomaan Raanulle Glatorian-oppilaiden kuolemasta. Pian Ackar ja Gelu tulivat ja alkoivat auttamaan Agoreita puolustuksen valmistelussa. Lopulta myös Kiina liittyi joukkoon. Gresh palasi tuoden mukanaan muutaman oppilaan Tesarasta sekä Iconoxin Glatorianin Strakkin. Gresh kertoi tavanneensa matkalla erään Agorin, jolle yksi Skrall oli kertonut Metsästäjien hyökkäävän yllättäen Vulcanuksen itärajalla sijaitsevan Rautakanjonin kautta. Hyökkäystä torjumaan alettiin tehdä muurien sijaan ansoja. Myöhemmin Strakk katosi ja palasi vasta illalla oltuaan vakoilemassa Luunmetsästäjiä. Hän oli kuullut, että nämä aikoivat ryöstämisen sijaan tuhota Vulcanuksen.

Rautakanjonissa Fero johti Luunmetsästäjäjoukkoaan kohti Vulcanusta. Kivien joukkoon piiloutuneet Agorit lähettivät eteenpäin viestiä näiden saapumisesta matkimalla hiekkalepakon ääntä. He saivat myös suljettua vihollistensa paluureitin aiheuttamalla kivivyöryn. Edetessään Metsästäjät kohtasivat monia tappavia ansoja, kunnes Fero käski joukkonsa vetäytymään. Nämä tuhosivat kivivyöryn muodostaman esteen räjähtävillä Thornax-hedelmillä ja poistuivat kanjonista.

Gresh lähti seuraamaan Metsästäjiä nähdäkseen, aikoivatko nämä todella paeta. Hän palasi ja kertoi, että siltä todella näytti. Raanu oli helpottunut ja lähetti vieraat paluumatkalle. Myös Metus lähti kylästä Raanun suostuteltua tämän etsimään Vulcanukselle uutta Glatoriania.

Yöllä Agori Kyry oli vahtimassa Nestemäisen hiekan merta Vulcanuksen eteläpuolella, kun kiertotietä palanneet Luunmetsästäjät kaappasivat ja tainnuttivat hänet. Metsästäjät hyökkäsivät kylään yllättäen sen. Ackar kohtasi Feron kaksintaistelussa. Pian Kiina, Gresh, Gelu ja Strakk palasivat mukanaan myös Vastus ja Tarix. Seitsemän soturia hyökkäsivät Luunmetsästäjien kimppuun yllättäen nämä. Lopulta kaikki Metsästäjät Feroa lukuunottamatta kuolivat taistelussa ja Fero pakeni. Raanu tuli kiittämään puolustajia.

Kyry lähti matkalle kertomaan Vulcanuksen tapahtumista. Hän tapasi Metusin, joka hämmästyi voitosta. Metus näki pian taivaalla lentävän esineen ja ajoi kohti paikkaa, johon tämä pian laskeutuisi. Esine laskeutui matkan päähän Vulcanuksesta ja joukko kuoriaisia tuli sen luokse.

Juonipaljastukset päättyvät tähän.

Hahmot Muokkaa

Triviaa Muokkaa

Katso myös Muokkaa