FANDOM

“Se on epätavallinen alus Bara Magnan areenoilla, sillä Sahmadin Baranus V7:ä vetää Spikit eikä moottori. Muut Glatorianit nauravat sille - kunnes Spikit repii heidän kulkuneuvonsa keulan irti ja syö sen.”
BIONICLE.com
Baranus
Baranus V7 settinä
Kulkuneuvo
Tekniset tiedot
Tyyppi Maataistelualus, maakulkuneuvo
Matkustajat Yksi ohjaaja, muutamia matkustajapaikkoja
Aseistus Ei ole
Historialliset tiedot
Kehittäjät Kiviheimon Agorit
Käyttäjät Sahmad, Kiviheimon Agorit (ennen)

Baranus on Spherus Magnassa käytetty kulkuneuvotyyppi, jotka suunniteltiin Ytimen sodan aikana. Kiviheimo käytti niitä kuljetuksiin, mutta useimmat vaunuista tuhoutuivat Baterrojen hyökätessä. Rautaheimon Agori Sahmad omistaa erään Baranuksista ja osallistui sillä areenaotteluihin.

Historia Muokkaa

Ytimen sodan aikana Kiviheimon Agorit rakensivat Baranukset. Baranuksilla kuljetettiin pääasiassa tarvikkeita sotilaille. Alunperin vaunuja vetivät hiekkavaanijat, mutta ne korvattiin sittemmin tulisemmilla Spikiteillä. Rikkoutumisen jälkeen joitain Baranuksia jäi Bara Magnan alueelle, ja Kiviheimo jatkoi niiden käyttämistä Baterrojen hyökkäyksiin saakka. Baterrat tuhosivat monia Baranuksia.

Baranus V7 Muokkaa

Sahmad, Rautaheimon Agori kunnosti erään Baranuksen ja käyttää sitä nykyään henkilökohtaisena ajoneuvonaan. Hän käytti sitä areenaotteluissa. Bara Magnan taistelun aikoihin hän matkusi Baranus V7:llä Mustaharjavuorten pohjoispuolelle Telluriksen ja Metusin kanssa.

Ominaisuudet Muokkaa

Baranukset on panssaroitu monilla terillä. Niissä on neljä rengasta, ja niitä vetävät Spikitit. Baranuksiin kiinnitettiin myös rahtikelkkoja, joita vedettiin Baranusten mukana.

Kulissien takana Muokkaa

Baranus V7 -malli julkaistiin yhdessä Sahmadin kanssa vuonna 2009.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Kirjat
Novellit ja jatkotarinat
Sarjakuvat
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Ulkoisia linkkejä Muokkaa