Bioarkistot
Advertisement
“Ne haluavat meidän tietävän, että ovat tulossa. Baterrat ovat niin varmoja, ettemme voi pysäyttää niitä, että antavat meille varoituksen. Ne tappoivat soturini, mutta eivät minua... näyttääkseen, että niillä on voima antaa Skrallille elämä tai kuolema.”
Branarin ajatuksia, Empire of the Skrall
Baterra
Baterroja kalliolla
Robotti
Luoja(t) Suuret olennot
Voimat Muodonmuutos
Välineet Terät
Tilanne Toiminnassa

Baterrat ovat Suurten olentojen luomia väkivaltaisia mekaanisia olentoja.

Historia[]

Baterrat rakentamassa Labyrinttilaaksoa

Baterrat rakentamassa Labyrinttilaakson labyrinttiä

Suuret olennot loivat Baterrat tappamaan kaiken aseistautuneen, kun he eivät kyenneet lopettamaan Spherus Magnassa raivoavaa Ytimen sotaa rauhallisin keinoin. Baterrat tappoivat sodassa monia sotilaita, mutteivät onnistuneet pysäyttämään sitä. Sodan lähestyessä loppuun Suuret olennot laittoivat osan Baterroista rakentamaan Labyrinttilaakson labyrintin. Suuret olennot yrittivät myöhemmin sammuttaa ne, mutta eivät pystyneet siihen.

Baterrat hyökkäsivät Skrall-partion kimppuun näiden muutettua Mustaharjavuorille. Baterrat väijyttivät joukkion ja saivat tapettua kaikki ryhmän johtajaa ja yhtä soturia lukuunottamatta.

Samoihin aikoihin Baterrat tappoivat monia muita Skralleja, jolloin vain yhden linnoituksen Skrallit jäivät jäljelle. He lähtivät legioonana etsimään Baterroja, mutta Baterrat tappoivat heistäkin suuren osan. Kerran Stronius järjesti väijytyksen ja onnistui tuhoamaan yhden Baterroista.

Baterrat vastaan Skrallit

Baterrat taistelemassa Skralleja vastaan

Legioona palasi vähälukuisena linnoitukseensa ja Baterrat alkoivat tappaa kaikkia linnoituksen ulkopuolelle tulevia. Lopulta ne muuttivat muotonsa puiksi ja pääsivät siten sisälle linnoitukseen. Tuma määräsi Skrallit sytyttämään linnoituksen tuleen ja pakenemaan etelään, Roxtusin kaupunkiin.

Vuoden kuluttua Skrallien yrittäessä selvittää näiden sijainti Baterrat tappoivat erään Voroxin ja Branarin kanssa kulkevan soturin, mutta jättivät Branarin henkiin kertomaan tapahtuneesta.

Crotesiuksen, Kirboldin ja Tardukin matkatessa Dormus-joen penkereellä, he kohtasivat muutamia Baterroja, mutta heidän ollessa aseettomia Baterrat jättivät heidät huomioimatta.

Tuman ja Stroniuksen palatessa naispuolisten Skrallien luota Baterrat olivat asettaneet puita polulle hämätäkseen kaksikon luulemaan Baterrojen muuttuneen puiksi. Skrallien tajutessa puiden olevan tavallisia puita kahdeksi kiveksi naamioituneet Baterrat muuttuivat tavalliseen muotoonsa ja alkoivat lähestyä kaksikkoa. Skrallit menettivät tajunsa, mutta tuolloin paikalle tullut Metus piilotti heidän aseensa ja rauhoitti siten Baterrat, jotka eivät hyökkää aseettomien kimppuun. Skrallien herättyä hän lähetti Baterrat pois.

Baterran näkökulma

Baterran näkökulma

Ominaisuudet[]

Baterrat ovat täysin mekaanisia, ja ne on ohjelmoitu tappaamaan kaikki aseita kantavat soturit. Ne eivät näin hyökkää aseistautumattomien kimppuun.

Baterrat muuttamassa muotoaan

Baterroja muuttumassa puista normaaliin muotoonsa

Baterrat pystyvät muuttamaan hetkessä ulkomuotoaan, kuten naamioida itsensä ympäristöön. Ne voivat muuttua kiviksi, puiksi tai miksi tahansa. Baterrat myös kantavat kehoihinsa kiinnittyneitä teriä, jotka muuttuvat niiden mukana.

Triviaa[]

  • "Baterra" on muinaista skrallia ja tarkoittaa "hiljaista kuolemaa".
  • Suuret olennot loivat Bohrokit Baterrojen mallin mukaan.

Esiintymiset[]

Kanoniset

Kirjat
Novellit ja jatkotarinat
Sarjakuvat
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Advertisement