Bioarkistot
Advertisement
“Cendox V1 on nopea ja ketterä ohjata. Takana olevien telaketjujen ja edessä olevien terien ansiosta se liikkuu kevyesti pehmeässä hiekassa, ja sen ahdetut moottori antavat sille lisätehoa.”
BIONICLE.com
Cendox V1
CGI Cendox V1
Kulkuneuvo
Tekniset tiedot
Tyyppi Maataistelualus
Matkustajat Yksi ohjaaja, ei matkustajapaikkoja
Aseistus Thornax-laukaisin
Historialliset tiedot
Kehittäjät Crotesius
Käyttäjät Crotesius, sotilaat (ennen)

Cendox V1 on Crotesiuksen käyttämä taisteluajoneuvo, jonka hän kaivoi hiekasta ja korjasi.

Historia[]

Cendox V1 oli alunperin Ytimen sodassa Tuliheimon käyttämä taistelukulkuneuvo. Useimmat sen tyyppiset ajoneuvot kuitenkin tuhoutuivat.

Rikkoutumisen jälkeen Tuliheimon Agori Crotesius löysi hautautuneen ajoneuvon ja palkkasi Vesiheimon Agori Berixin auttamaan häntä ajoneuvon korjaamisessa. Crotesius myöhemmin nimesi ajoneuvonsa "Cendox V1:ksi, joka tarkoittaa agoriksi käärmeen iskua.

Croteisius varusti Cendox V1 varaosilla, jotka hänen heimonsa oli voittanut areenaotteluissa Vesiheimoa ja Viidakkoheimoa vastaan. Ajan myötä hän kiintyi ajokkinsa kuin se olisi ollut elävä olento. Yhtenä vuonna Croteisus voitti Cendox V1:llä Suuren turnaukssessa muut ajoneuvot.

Kerran Crotesius myöhemmin ohjasi Cendox V1 harjoitusottelussa Kirbrazia, Scodoniusta ja heidän Kaxium V3:a vastaan. Vaikka kaksi Agoria yrittivät yllättää Crotesiuksen jakaamalla ajoneuvonsa kahdeksi moottoripyöräksi, Crotesius kaatoi Kirbrazin pyörän ampumalla sitä Thornax-laukaisimellaan ja voitti ottelun.

Ominaisuudet[]

Cendox V1:ssä on aseistuksena Thornax-laukaisin. Ajoneuvo liikkuu telojen ja takana olevien voimakkaiden rakettien avulla. Crotesius varusti ajoneuvonsa Tuliheimon voittamilla osilla ja päällystänyt edessä olevat terät exsidianilla vahvistaakseen niitä.

Triviaa[]

  • Aluksen alkuperäistä nimeä ei tiedetä, sillä Crotesiuksen ajoneuvo on ainoa tunnettu tuon ajoneuvotyypin ajoneuvo.

Kulissien takana[]

Cendox V1 julkaistiin vuonna 2009 Crotesiuksen kanssa.

Esiintymiset[]

Kanoniset

Kirjat
  • BIONICLE: Mata Nui's Guide to Bara Magna
Sarjakuvat
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Ulkoisia linkkejä[]

Advertisement