Bioarkistot
Advertisement
Christian Faber
Christian Faber
BIONICLE-toimihenkilö
BIONICLE-työt
Rooli Tarinatiimin jäsen, taiteilija, ohjaaja

Christian Faber on eräs alkuperäisistä BIONICLE-tarinan kehittäjistä. Hän työskentelee luovana johtajana Advance-mainosyhtiössä.[1]

BIONICLE-teeman kehittäjänä[]

Christian Faber työskenteli BIONICLE-teeman parissa koko sen eliniän ajan, kehitysvaiheesta lähtien. Hän piirsi ensimmäiset konseptikuvat, kuten trooppisen Mata Nui -saaren, ensimmäiset kuvat Mata Nui -robotista ja luonnosteli Matoranien ulkonäköä.[2][3]. Faberin luomuksiin kuuluu myös BIONICLE-teeman logo.[4]

Tarinan painopisteen siirtyessä Metru Nuille Christian Faber teki myös uudesta saaresta ensimmäiset luonnokset. Faber työskenteli yhdessä suunnittelija Jan Kjærin kanssa tehdessään yksityiskohtaisempia piirroksia. [5]

Advance-yhtiö, jossa Faber työskentelee, suunnitteli BIONICLE Heroes -videopelin kannen.[6] Christian Faber suunnitteli myös pelin logon.[7]

Vuonna 2006 Christian Faber työskenteli yhteistyössä LEGO-suunnittelijoiden kanssa luodessaan Elämän naamion ulkonäköä. Faber sisällytti naamioon Vitruviukseen mieheen viittaavan robottihahmon, joka oli esiintynyt jo varhaisimmissa luonnoksissa vuonna 1999.[8][9]

Faber ja Jan Kjær ohjasivat yhdessä Barraki: Creeps From the Deep- ja BIONICLE: Toa Mahri -animaatiot, jotka mainostivat vuoden 2007 settejä ja tarinaa. Animaatioiden lisäksi Faber suunnitteli vuodelle 2007 Toa Mahrien kulkuneuvoa, Toa-maastoryömijää.

Christian Faber piirsi kartan vuoden 2009 tarinan pääalueesta, Bara Magnasta. Vuonna 2012 hän alkoi julkaista vanhoja konseptikuviaan blogissaan. Blogi sisältää myös muuta BIONICLE-aiheista materiaalia, kuten animaatioita.

Ulkoisia linkkejä[]

Lähteet[]

Advertisement