FANDOM

Kirjaikoni Tällä sivulla käsitelty julkaisu on saatavilla Bioarkistojen liitteenä. Katso sivu Liite:Decadence.

Decadence (suomeksi "Rappio") on novelli, joka kertoo Ytimen sodasta. Sen on kirjoittanut BZPower- ja BIONICLEsector01-sivustojen jäsen Dorek.

Hahmot Muokkaa

Kulissien takana Muokkaa

BIONICLEsector01 aloitti vuonna 2009 Core War -novellikilpailun. BIONICLEsector01:n johtoryhmän jäsen Dorek osallistui siihen kirjoittamalla Decadencen.

Dorek halusi tehdä tarinastaan epäomaperäisen, sillä hän näki monien muiden yrittävän vaikuttaa BIONICLE-kaanoniin merkittävästi. Hän päätti tehdä tarinastaan yksinkertaisen toimintatarinan. Kirjoitustyyliksi hän valitsi yksinkertaisen, "lähes esseemäisen", tyylin.

Dorek halusi alun perin keskittyä Vesi-, Viidakko- ja Jääheimoihin. Kun hän kehitti tarinaa, Jääheimosta tuli oma sivutarinansa, mutta hän jätti sen pois, sillä se oli liikaa ristiriidassa kaanonin kanssa. Jätettyään Jääheimon hän halusi yhden muun sen tilalle ja valitsi Tuliheimon. Hän päätti näyttää tarinassaan Malumin, sillä Ackar, toinen nimetty Tuliheimon soturi, olisi ollut hänestä liian jalo.

Aloitusosuuden Dorek teki "huvin vuoksi", sillä halusi viitata Suuriin olentoihin tarinassa.

Dorek nimesi tarinansa Decadenceksi Disturbed-yhtyeen kappaleen Decadence mukaan harkittuaan ensin muitakin kappaleiden nimiä.[1]

Voitto Muokkaa

Core War -kilpailun tuomarit valitsivat Decadencen kirjoituskilpailun voittajaksi. He lähettivät sen merkittävälle BIONICLE-tarinasuunnittelijalle Greg Farshteylle hyväksyttäväksi. Farshtey huomautti, että novellin aloitusosuus sisälsi hieman virheellistä tietoa. Hänen pyynnöstään Dorek muokkasi aloitusosuuttaan ja Farshtey hyväksyi sen osaksi BIONICLE-kaanonia.[2]

Lähteet Muokkaa

  1. User talk:Dorek/Decadence. BIONICLEsector01. Julkaistu 8. lokakuuta 2009.
  2. Core War Contest Results, viesti 1. BZPower. Julkaistu 26. maaliskuuta 2010.

Katso myös Muokkaa

Ulkoisia linkkejä Muokkaa