FANDOM

Deep Shadows (suomeksi Syvät varjot) on novelli, joka kertoo Karzahnin tapahtumista Pimeällä ajalla. Sen on kirjoittanut BZPower-foorumin käyttäjä The First Speaker.

Juonitiivistelmä Muokkaa

Odinalla Murskaaja-koodinimellä esiintyvä Pimeyden metsästäjä kävelee linnoituksen sisäänkäynnille. Zaktan ilmestyy hänen vierelleen ja kertoo, että Varjottu haluaan nähdä hänet. Murskaaja menee sisälle linnoitukseen ja tapaa Varjotun valtaistuinsalissa. Varjottu kertoo erään Matoranin saaneen käsiinsä Pimeyden metsästäjien sotasuunnitelmia sisältävän käärön ja vieneen sen Karzahnille. Käärön epäillään tällä hetkellä olevan Rakentaja-nimisellä Matoranilla. Murskaaja lähetetään etsimään saarelle etsimään tätä kääröä.

Karzahnilla eräs Salaman Matoran löytää tyhjän veneen, jonka pohjalla on hiekkaa. Murskaaja palaa normaaliin olomuotoonsa ja surmaa Matoranin. Hän löytää Rakentajan tutkiesaan mökkejä. Rakentaja johdattaa Murskaajan sumuiseen kanjoniin ja pakenee. Murskaaja yrittää lähteä, mutta joukko Manaseja hyökkää. Murskaaja kamppailee niitä vastaan, mutta paikalle saapuva Mana-Ko hautaa hänet kivien alle.

Murskaaja herää seinään kahlittuna. Karzahni, saaren hallitsija, seisoo hänen edessään. Karzahni kertoo, kuinka tarvitsee Murskaajan tietoja saarensa ulkopuolisesta universumista. Hän paljastaa sepittäneensä tarinan sotasuunnitelmia sisältävästä kääröstä. Hän oli lähettänyt yhden Matoraneistaan ulkopuoliseen maailmaan levittämään huhuja kääröstä. Palkkioksi tästä Karzahni oli luvannut Matoranille vapauden, mutta kuitenkin myrkyttänyt tämän kuolettavasti ennen lähtöä. Hän oli myös määrännyt Matoraninsa johdattamaan Murskaajan kanjoniin, missä Manasit hyökkäisivät. Murskaaja tuhoaa kahleensa telekinesian avulla ja yrittää paeta. Karzahni kiertää toisen ketjuistaan hänen kaulansa ympärille, mutta Murskaaja irtautuu hänen otteestaan muuttumalla hiekaksi. He kamppailevat hetken, kunnes Murskaaja pakenee paikalta hiekkana. Purjehtiessaan pois hän vannoo vielä palaavansa.

Karzahnilla Rakentaja on rakentamassa neljättä Toa-kanisteria. Karzahni puolestaan päättää odottaa, kunnes joku saapuu hänen valtakuntaansa. Saatuaan tulijoilta kaiken mahdollisen tiedon hän suunnittelee kostavansa Turagoille, Artakhalle ja Murskaajalle.

Hahmot Muokkaa

Kulissien takana Muokkaa

BZPower-foorumi aloitti vuonna 2010 A Thousand Years Untold 2 -kilpailun. Kilpailussa oli tarkoitusena kirjoittaa novelli, joka kertoisi tapahtumista Pimeällä ajalla jollain tietyllä saarella. Karzahni-kategorian ohjeistuksena oli kirjoittaa "Murskaaja"-nimisestä Pimeyden metsästäjästä, joka lähetetään Karzahnille. Hänen tehtävänään on etsiä käärö, jossa on tietoa Pimeyden metsästäjien sotasuunnitelmista. Novelli sai myös sisältää joitain tapahtumia Odinan saarella.

The First Speaker -nimimerkkiä käyttävä BZPower-foorumin jäsen osallistui kilpailuun Deep Shadows -novellillaan. Se voitti kategoriansa muut novellit äänestyksessä, ja se hyväksyttiin viralliseen kaanoniin.

Katso myös Muokkaa

Ulkoisia linkkejä Muokkaa