Bioarkistot
Advertisement
Deep into Darkness
Sarjakuva 1 02
Sarjakuva
Tarina
Sarja BIONICLE (alkuperäinen sarja)
Numero 2 (vuoden 2001 osa 2/3)
Julkaisu Heinäkuu 2001
Henkilökunta
Käsikirjoittaja Greg Farshtey
Taiteilija Carlos D'Anda
Tussaaja Richard Bennett
Värittäjä Alex Sinclair

Deep into Darkness (suomeksi "Syvälle pimeyteen") on toinen BIONICLE-sarjakuva. Se julkaistiin vuonna 2001 ja se kertoo Toa Matoista Lewasta ja Galista.

Juoni[]

Mata Nuin saaren Turagat olivat kokoontuneina Kini-Nuilla. He kertasivat Mata Nuin legendaa. Sen mukaan aikoinaan Mata Nui, Suuri henki, oli huolehtinut kaikesta elävästä, kunnes pimeä henki Makuta oli vaivuttanut hänet uneen ja ottanut maailman hallintaansa. Suuret olennot olivat lähettäneet kuusi Toa-sankaria kukistamaan Makutan.

Aiemmin toisaalla Toa Lewa pelasti Toa Galin vedestä, jota tämä kuvasi oudoksi ja vihaiseksi. Kaksikko puhui ja Gali totesi, että hänen mielestään Toien tulisi toimia yhdessä. Lewa lähti kuitenkin yksin jatkamaan Kanohi-naamioiden etsimistä.

Gali palasi alueensa vesiin. Rahi-peto Tarakava näki hänet ja ajoi häntä takaa. Gali ui kohti vedenalaista luolaa, mutta väisti eikä mennytkään sisään. Tarakava ei ehtinyt kääntyä ja ui sisään. Gali sorti ylempää kiveä luolan suun eteen vangiten Rahin väliaikaisesti ja ui pois.

Kun Gali oli matkustanut kotiinpäin, Lewa oli tavannut Turaga Mataun ja kuullut, että hänen Nopeuden naamionsa oli veden alla. Matkalla luolaan, josta pääsi oikealle vesialueelle, Lewa kohtasi myös Rahin, Nui-Jagan. Lewa väisti tämän hyökkäyksen ja hautasi Rahin kasvuston alle ilmavoimillaan. Hän pääsi luolaan ja sukelsi veteen. Pian levät tarttuivat häneen. Lewalla oli ilma vähissä, mutta hän repi itsensä vapaaksi ja ui pintaan ottamaan ilmaa. Lewa sukelsi taas ja löysi naamion. Hän laittoi sen päälleen ja ui sen avulla nopeasti ylös.

Samalla Gali kiipesi vuorta ja pääsi lopulta sen huipulle, jossa hän näki etsimänsä Levitaation naamion. Vuoren huippu alkoi sortua ja Gali liukui alemmas kivien mukana. Hän pyristeli ylemmäs ja sai lopulta napattua naamion. Gali laittoi sen päälleen pudotessaan vuorelta ja naamion levitaatiovoiman ansiosta Gali pystyi laskeutumaan turvallisesti. Paikalla oli kuitenkin kaksi Nui-Jagaa.

Toisaalla Lewa valmistautui palaamaan kyläänsä. Hän lähti matkaan liikkuen puissa, mutta pian Nui-Rama törmäsi häneen takaapäin. Lewan naamion irtosi ja hän putosi.

Gali valmistautui kohtaamaan Nui-Jagat, ja samalla kaksi Tarakavaa nousi vedestä hänen takanaan. Lewa taas putosi alas viidakkoon, jossa Muaka vaani häntä.

Hahmot[]

Ulkoisia linkkejä[]

Advertisement