FANDOM

Disks of Danger
Sarjakuva 1 17
Sarjakuva
Tarina
Sarja BIONICLE: Metru Nui
Numero 17
Julkaisu 2004
Henkilökunta
Käsikirjoittaja Greg Farshtey
Taiteilija Randy Elliot
Värittäjä Pete Pantazis

Disks of Danger (Tuhon kiekot) on 17. BIONICLE-sarjakuva alkuperäisessä numeroinnissa. Se julkaistiin vuonna 2004 ja se on Metru Nui -sarjan toinen sarjakuva.

Juoni Muokkaa

Turaga Vakama jatkoi Metru Nuin saarikaupungin menneisyyden kertomista Toa Nuville.

Tuhat vuotta aiemmin Toa Metrut Vakama ja Onewa sekä Matoranit Nuhrii ja Ahkmou etsivät yhtä kuudesta Mahtikiekosta, jotka Vakaman näyn mukaan olivat avain Metru Nuin pelastamiseen Morbuzakh-köynnöksiltä, Ta-Metrun kaupunginosasta. Onewa moitti Matoraneja pakoyrityksistä. Joukkio saapui tarkasti vartioiduille Tulikuopille, jossa Ta-Metrun Mahtikiekko oli Nuhriin mukaan piilotettu. Onewa houkutteli Vahki-lainvalvojarobotit pois. Vakama ja Nuhrii löysivät tien sisälle ja murtautuivat sisään. He menivät tulikuoppaan, jossa Mahtikiekko oli, kun sen tuli oli sammunut hetkeksi. Vakama näki ja otti Mahtikiekon. Kaksi Morbuzakh-köynnöstä tarttuivat Vakamaan ja Nuhriihin, kun he olivat poistumassa eivätkä he päässeet irti. Vakaman käskystä Nuhrii latasi Vakaman viimeisen Kanoka-kiekon tämän kiekonheittimeen ja ampui sen köynnöksiin. Kiekon uudelleenmuodostamisvoima muutti Morbuzakhin, jolloin se päästi irti. Vakama ja Nuhrii pääsivät ylös ja näkivät Morbuzakhin muuttuneen vaarallisemmaksi. Yhtäkkiä tulikuoppaan syttyi jälleen tuli ja se poltti Morbuzakhin. Vakama ja Nuhrii palasivat Onewan ja Ahkmoun luo.

Etsiessään Onu-Metrun Mahtikiekkoa Arkistoissa Toat Whenua ja Nuju olivat jääneet mutatoituneen Ussal-ravun saksien otteeseen. Whenua tiesi, että se oli lähes sokea ja sillä oli siksi tarkka kuuloaisti. Hän pyöritti poriaan kovaa tehdäkseen meteliä, kunnes rapu päästi hänet ja Nujun irti. Whenua selitti käyttämänsä taktiikan Nujulle.

Le-Metrussa Toat Matau ja Nokama sekä Matoranit Orkahm ja Vhisola olivat kourujen luona. Orkahmin mukaan Le-Metrun Mahtikiekko oli voimapallossa, joka liikkui kouruissa ja kerätessään tarpeeksi energiaa painusi kokoon tuhoten sisältönsä. Pallo tuli lähelle ja Matau hyppäsi siihen. Hän saavutti Mahtikiekon ja otti sen. Hän ei kuitenkaan päässyt pois voimapallosta, joten hän loi elementaalivoimallaan sen sisään ilmamyrskyn. Myrsky heitti hänet ulos kourusta ja hän putosi korkealta maahan.

Toa Metrut jatkoivat Mahtikiekkojen etsimistä. Lopulta he saivat kaikki kokoon. Sillä aikaa, kun he olivat keränneet niitä, Morbuzakh-köynnökset olivat tiukentaneet otettaan Metru Nuista Matoranien ja Vahkien vastustuksesta huolimatta. Toa Metrujen ja kiekkojen sijainnit tienneiden Matoranien ollessa koolla Nokama kertoi, että Vhisolan tutkimusten mukaan Morbuzakh-köynnöksillä oli yksi kuningasjuuri. Kun se voitettaisiin, koko kasvi kuolisi. Joukkio pohti, missä se olisi. He keksivät, että se oli Ta-Metrun Suuressa sulatusuunissa, sillä se tarvitsi lämpöä. Toat ja Matoranit lähtivät Ta-Metruun.

Hahmot Muokkaa