Bioarkistot
Advertisement
"Turagat ovat koko ajan sanoneet, että olemme kuusi, jotka jakavat yhden kohtalon. Näinkö kunnioitamme heidän viisauttaan? -- Hajaantumalla?"
-Toa Nuva Gali
Divided We Fall
Sarjakuva 1 09
Sarjakuva
Tarina
Sarja BIONICLE
Numero 9
Julkaisu 2002
Henkilökunta
Käsikirjoittaja Greg Farshtey
Taiteilija Carlos D'Anda
Tussaaja Randy Elliot
Värittäjä Peter Pantazis

Divided We Fall (suomeksi "Jakaantuneina me kaadumme") on yhdeksäs BIONICLE-sarjakuvasarjan sarjakuva. Sarjakuva oli viimeinen "The Bohrok Saga" -alasarjan sarjakuva ja viimeinen Carlos D'Andan piirtämä BIONICLE-sarjakuva.

Tiivistelmä[]

Toa Nuvat alkavat kokeilla uusia voimiaan taistellen toisiaan vastaan ja jakaantuvat kahteen ryhmään. Gali ampuu vettä kohti Lewaa, mutta tämä väistää. Pohatu alkaa kierrellä Kakama Nuvansa avulla Lewan ympärillä. Onua käyttää maavoimiaan ja saa Pohatun juoksemaan alas jyrkänteeltä. Tahu ja Kopaka haastavat toisensa, Tahun vangitessa Kopakan tulihäkkiin. Kopaka jäädyttää liekit, mutta aikoessaan jatkaa taistelua he joutuvat Galin keskeyttämiksi. Gali kertoo häpeävänsä, että uusista voimistaan huolimatta he eivät vieläkään hillitse itseään. Pohatu ja Lewa muistelevat kaikkia viime aikojen tapahtumia ja kuinka ne olivat olleet heille kaikille rasittavia. Galin pyynnöistä huolimatta jokainen Toa Nuva lähtee omille teilleen.

Tällä välin Bohrok-Kalit päättävät varastaa Toa Nuvien voimat viemällä heidän kylissä sijaitsevat voimiensa sydämet.

Tahu palaa Ta-Koroon, mutta kylää puolustavat Ta-Matoranit eivät päästä häntä tulemaan. Turaga Vakama saapuu paikalle ja muistuttaa, etteivät nämä ole vielä tottuneet hänen uuteen ulkomuotoonsa. Vakama asettaa Tahun Nuva-symbolin Ta-Suvaan kertoen Matoranien kunnioittavan sitä Toa Nuvien mahdin merkkinä.

Ko-Korossa myös Turaga Nuju asettaa Kopakan Nuva-symbolin Ko-Suvaan. Vaikka Kopaka sanookin, ettei symbolilla ole erityisoimia ja näin väheksyy sitä, Matoro lupaa silti vartioida sitä Kopakan paluuseen saakka.

Myöhemmin Kopaka hiihtää mietteliäänä Ihu-vuoren rinteillä. Hän miettii, oliko joku suunnitellut ennalta Toa Nuvien hajaantumisen, ja onko Mata ui taas vaarassa. Tuolloin Nuhvok-Kal ja Kohrak-Kal tulevat Ko-Koroon jaa Nuhvok-Kal vangitsee Matoron painovoiman hallinnallaan maahan, ettei tämä voi seistä. Kohrak-Kal tarttuu symboliin, ja samalla hetkellä Kopaka on rotkon ylittävällä jääsillalla. Nuva-symbolin varkauden seurauksena jääsilta murtuu, mutta Kopakan yrittäessä tehdä uutta siltaa hän huomaa voimiensa kadonneen ja putoaa alas kuiluun.

Henkilöt[]

Katso myös[]

Advertisement