FANDOM

“Veljekset valmistivat saarelaisille monia naamiota, mutta Ekimun olivat arvostetuimpia.”
— Kertoja, Legenda
Ekimu
Ekimu animaatiossa
Henkilö
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Syntynyt Tuhansia vuosia sitten
Tilanne Unessa
Ammatti Naamiontakoja
Kyvyt ja varusteet
Naamio Luomisen naamio (ennen)
Tuntematon naamio
Välineet Vasara

Ekimu, joka tunnetaan myös Viisaana mestarina, on naamiontakoja Okotolla ja Makutan veli.

Elämäkerta Muokkaa

Tuhansia vuosia sitten Ekimu takoi naamioita Okoton saarelaisille veljensä Makutan kanssa. Ekimun naamiot olivat suositumpia, ja Makuta tuli kateelliseksi. Pyhän lain vastaisesti hän takoi yhteen naamioon saaren kaikki kuusi elementtiä. Makutan laittaessa naamion ylleen se otti hänet valtaansa, ja koko saari uhkasi tuhoutua. Ekimu löi naamion pois Makutan kasvoilta, mikä aiheutti paineaallon. Heidän naamionsa hajaantuivat ympäri saarta ja he veljekset vaipuivat syvään uneen.

Ekimu sarkofagissa animaatio

Ekimu sarkofagissa

Tuon ajan suojelijat löysivät Ekimun elottoman kehon ja kuulivat siitä Sankarien profetian. Suojelijat asettivat Ekimun sarkofagiin ja laittoivat hänen kasvoilleen uuden naamion.

Kyvyt Muokkaa

Ekimua pidettiin taitavana naamiontakojana ja hänen naamioitaan arvostettiin enemmän kuin Makutan.

Varusteet Muokkaa

Ekimu kantoi alunperin Luomisen naamiota. Hänen vaivuttuaan uneen suojelijat korvasivat sen toisella naamiolla. Takoessaan naamioita hän käytti työkalunaan vasaraa.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä