FANDOM

“Emme olleet enää kuten Agorit tai kukaan muu. Meistä tuli itse luonto, niin hyväntahtoisia, antavia, armottomia ja välinpitämättömiä kuin se voi tarkoittaa.”
Viidakon Elementtilordi, Riddle of the Great Beings
Elementtilordit
Elementtilordit kokoontuneina
Laji
Voimat Elementaalivoimat
Elinalueet Spherus Magna
Tilanne Ainakin viisi vapaina

Elementtilordit ovat mystisiä ja voimakkaita olentoja, jotka Suuret olennot loivat.

Tuntomerkit Muokkaa

Elementtilordeilla on haarniska, joka on koostuu heidän hallitsemastaan Elementistä. He ovat kooltaan samanlaisia kuin Glatorianit tai Skrallit.

Historia Muokkaa

Elementtilordit sarjakuva

Kuusi Elementtilordia

Suuret olennot valitsivat kuusi Spherus Magnan soturilajin jäsentä ja yhden johtajaluokan Skrallin ja antoivat heille elementaalivoimat Elementtien luolassa, minkä seurauksena he yhtyivät elementtiensä kanssa ja saivat haarniskat. Lopulta jokainen heistä sai oman heimonsa hallintaansa ja he elivät sovussa pitkän aikaa.

Jääheimon löydettyä Sähköistyneen Protodermiksen Elementtilordit kokoontuivat ja keskustelivat aineen tuomista mahdollisuuksista. Elementtilordit totesivat, että sillä pystyisi jättämään Suuret olennot varjoonsa, ja Jään Elementtilordi julisti Sähköistyneen Protodermiksen omakseen ja määräsi sotilaansa vartioimaan maansa rajoja. Muiden Elementtilordien vastustellessa alkoi Ytimen sota. Viidakon Elementtilordi käytti sodan aikana voimiaan yhdistääkseen monia sotilaita Terien metsän puihin. Elementtilordit vangittiin planeetan Rikkouduttua ja sodan päätyttyä.

Ainakin viisi Elementtilordia vapautui jokin aika sitten ja alkoi taistella keskenään ja matkata pohjoiseen etsimään Suurten olentojen viimeistä salaisuutta. Jään ja Tulen Elementtilordit kohtasivat toisensa ja alkoivat taistella keskenään, kun taas Viidakon Elementtilordi tapasi Crotesiuksen, Kirboldin ja Tardukin. He kuitenkin pakenivat Kirboldin sytytettyä metsän tuleen.

Veden Elementtilordi veti paikalle tulleet kolme Agoria Dormus-jokeen ilmakuplassa ja kysyi näiltä tietä. Tarduk valehteli tietävänsä tien, mutta Veden Elementtilordin suostuessa Jään Elementtilordi tuli paikalle ja alkoi jäädyttää jokea. Siksi Veden Elementtilordi joutui pakenemaan.

Kiven Elementtilordi pelasti Agorit rikkomalla jään kivenjärkäleellä ja nostamalla heidät vedestä kivipilareilla. Hän loi kivisen Tardukin kaksoisolennon ja sen kautta kielsi heitä jatkamasta matkaansa. Agorien kerrottua etsivänsä vastauksia kysymyksiinsä Elementtilordi päästi heidät jatkamaan matkaansa.

Muissa ulottuvuuksissa Muokkaa

Romahtaminen Muokkaa

Romahtamisen vaihtoehtoismaailmassa Elementtilordit jäivät ansaan Labyrinttilaaksoon ja jatkoivat taistelemista keskenään. Ackarin, Mata Nuin, Kiinan, ja erään Skrallin tullessa labyrinttiin Viidakon Elementtilordi hyökkäsi heidän kimppuunsa heidän kohdatessaan kolme muuta Glatoriania.

Joukon saapuessa tulvivalle alueelle Veden Elementtilordi kaatoi heidän lauttansa ja veti Mata Nuin ja Kiinan mukaansa pyytäen heitä palvelukseensa. He kieltäytyivät ja hyökkäsivät Elementtilordin kimppuun. Heidän palatessaan pinnalle Jään Elementtilordi alkoi jäädyttää jokea.

Seitsemän jäsenen joukon saapuessa Suuren tulivuoren läheiselle tasangolle Skrall kutsui Elementtilordit kokoon asettamalla erääseen maljaan kuuden elementin palasia. Elementtilordit alkoivat taistella sekä keskenään että joukkion kanssa, mutta joukon paetessa Elementtilordit kadottivat heidät.

Elementtilordit kuitenkin saavuttivat Suuren tulivuoren ja Jään ja Tulen Elementtilordit seurasivat Ackaria, Kiinaa ja Mata Nuita sisään. Mata Nuin kytkiessa Suuren tulivuoren sisäpuolella olevan voimanlähteen Labyrinttilaakso romahti ja Elementtilordit kuolivat.

Luonne Muokkaa

Jokaisen Elementtilordin luonne on ajan kuluessa muuttunut heidän elementtejään vastaavaksi.

Kyvyt Muokkaa

Jokainen Elementtilordi hallitsee yhtä Elementtivoimaa. Heidän Elementaalivoimiensa hallinta on parempi kuin Toien. Elementtilordi voi imeä, hallita ja luoda elementtiään.

Elementtilordeilla on kyky siirtää olemuksensa hallitsemastaan elementistä koostuvaan aineeseen. Jos aineelle tapahtuu jotain heidän ollessaan siinä, myös heille tapahtuu sama asia.

Tunnetut Elementtilordit Muokkaa

Jään Elementtilordi

Jään Elementtilordi

Tulen elementtilordi

Tulen Elementtilordi

Trivia Muokkaa

  • Suuret olennot antoivat Elementtivoimat Toille, ottaen mallia Elementtilordeista.
  • Syy siksi miksi Raudan Elementtilordia ei luotu on se että Rautaheimo hajosi taudin takia.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Kirjat
Novellit ja jatkotarinat
Sarjakuvat
Muut
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Lähteet Muokkaa

  1. Chat with Greg Farshtey, Lego Message Boards. Julkaistu 4.6.2014