Bioarkistot
Advertisement
Tahu Nuva

Kuva elokuvasta Valon Naamio.

Elokuvat ovat suosittu mediamuoto. Elokuva on liikkuvasta kuvasta ja äänestä muodostuva kokonaisuus.

BIONICLE-aiheisia kokopitkiä elokuvia on julkaistu tähän mennessä yksi kolmen osan sarja, trilogia, sekä neljäs elokuva. Näiden lisäksi LEGO Group on tilannut monia mainos- sekä lyhytelokuvia BIONICLE-settien mainostamiseen sekä verkkosivustollaan esittämiseen. Tällaisia videoita kutsutaan animaatioiksi.

Elokuvat[]

Toa Hordika

Toa Hordikoita elokuvassa Varjojen Verkko

Ackar saa tulivoiman

Ackar ja hänen toverinsa Legendan paluu -elokuvassa

Kokopitkiä BIONICLE-elokuvia on julkaistu neljä. Kaikki perustuvat yhden vuoden tarinaan ja kaikki on tehty tietokoneanimaatiolla. Elokuvat on myös käännetty ja jälkiäänitetty suomeksi.

Ensimmäinen trilogia (2003-2005)[]

Ensimmäinen BIONICLE-elokuva, Valon Naamio julkaistiin 2003. Se aloitti LEGO Groupin ensimmäisen, Miramax-elokuvayhtiön kanssa yhteistyössä tehdyn trilogian.

Kesken jäänyt toinen trilogia[]

Neljäs BIONICLE-elokuva, Legendan paluu, julkaistiin syksyllä 2009. Sen teki LEGO Groupin kanssa yhteistyössä Threshold Animation Studios. Alun perin Thresholdin piti tehdä kokonainen uusi BIONICLE-elokuvatrilogia vuosina 2009-2011, mutta kun LEGO päätti lopettaa BIONICLE-tuotesarjan alkuvuoden 2010 jälkeen, vuosien 2010 ja 2011 elokuvat peruttiin.

Animaatiot[]

Animaatioiksi kutsutaan LEGO Groupin tilaamia lyhytelokuvia, joita käytetään enimmäkseen BIONICLE-settien mainostamiseen. Mainosanimaatiot ovat CGI-tietokonegrafiikalla valmistettuja, yleensä hyvin lyhyitä videoita. Niitä voi katsoa BIONICLE-sivustoilla, ja niitä käytetään myös settien TV-mainoksissa. Verkkoanimaatiot taas ovat yleensä vain BIONICLE-sivustoja varten tehtyjä, usein tarinaa kertovia animaatioita, joiden graafinen tyyli vaihtelee. On myös muita animaatioiksi lueteltuja videoita.

Mainosanimaatiot[]

Katso Animaatiot.

Verkkoanimaatiot[]

Muut animaatiot[]

On olemassa myös animaatioiksi luettavia videoita, jotka eivät kuulu kumpaankaan kahdesta yllämainitusta luokasta. Nämä ovat esimerkiksi muita BIONICLE-tuotteita kuin settejä mainostavia videoita, elokuvien testivideoita sekä videoita, joiden tarkoitusta tai lähdettä ei tunneta.

Katso Animaatiot.
Advertisement