FANDOM

“Metsästys loppui. Sinä hävisit.”
— Fero, Sands of Bara Magna
Fero
Fero yksin
Henkilö
Laji Luunmetsästäjät
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Luunmetsästäjä
Ryhmät Luunmetsästäjät
Kyvyt ja varusteet
Voimat Ei ole
Välineet Skrall-miekka, Thornax-laukaisin

Fero on Luunmetsästäjä, joka asuu Spherus Magnalla. Hän ratsastaa kiviratsu Skirmixillä.

Elämäkerta Muokkaa

Joskus Fero taisteli Kiviratsu Skirmixiä vastaan ja voitti, ansaiten Skirmixin uskollisuuden. Fero alkoi käyttää Skirmixiä ratsastaessaan aavikolla.

Kerran Fero huomasi Berixin aavikolla ja lähti jahtaamaan häntä. Juuri, kun hän oli saamaisillaan Agorin kiinni, Glatorianit Gresh, Strakk ja Tarix saapuivat paikalle. Taistelun jälkeen Fero joutui pakenemaan, mutta ratsasti lähtiessään Strakkin yli Skirmixillä.

Fero yritti tehdä ratsian Vulcanukseen, mutta sinne oli lähetetty muutamia Glatoriania puolustusta varten. Fero joutui häpeään heimonsa edessä, ja lähti seuraamaan Strakkin jälkiä Iconoxiin koston vuoksi. Hän kuitenkin huomasi Strakkin kuljettavan exsidian-karavaania yhdessä Greshin kanssa ja päätti odottaa oikeaa hetkeä hyökätäkseen.

Fero päätti hyökätä karavaanin mentyä Mustaharjavuorille, mutta paikalle ilmestyneet Skrallit estivät sen. Karavaanin paettua aiheuttamalla kivivyöryn ja jäämällä ansaan tunneliin Fero lähti etsimään tunnelin toista päätä aikoen hyökätä sieltä.

Fero saapui Synkkien putousten luo, mutta hän joutui taisteluun Malumin ja Vorox-joukon kanssa. Taistelun aikana hän loukkaantui pahoin.

Gelun ryhdyttyä karavaanien saattajaksi Fero kohtasi hänet usein ja onnistui joskus viemään tämän kuljetukset.

Skirmix

Fero ratsastaa Skirmixillä.

Ollessaan kerran päivällä aavikolla hän huomasi matkustavan karavaanin ja sitä suojeleva Gelun. Hän ratsasti tämän luokse ja huomasi karavaanin jo lähteneen pakoon. Fero pakotti Gelun pois hiekkavaanijansa päältä ja haastoi tämän lähitaisteluun, tullen alas Skirmixin selästä. Vaikka Fero alkoikin päästä jo niskanpäälle, Gelu onnistui viimein yllättämään hänet. Kaatuessaan Fero pudotti vahingossa kartan Vulcanuksen puolustuksista, eikä kertonut mitään Gelun kysellessä sen tarkoitusta. Gelu rikkoi Feron Thornax-laukaisimen ja lähti.

Luunmetsästäjät kokosivat ratsiaryhmän, jonka tarkoituksena oli tuhota Vulcanus ja tappaa sen asukkaat. Fero määrättiin johtamaan ryhmää. Tehtyään leirin hän lähti metsästämään muutaman muun veteraanimetsästäjän kanssa ja kohtasi kaksi Vulcanuksen harjoittelija-Glatoriania. Luunmetsästäjät tappoivat heidät ja palasivat leiriin.

Jatkaessaan matkaa Feron piti estää muutamia Luunmetsästäjiä eroamasta joukosta ja lähtemästä metsästämään Voroxeja. Yhden Luunmetsästäjän kysellessä tehtävän järkevyyttä Fero surmasi hänet.

Viimein Fero ja muut saavuttivat Rautakanjonin, jonka kautta heidän oli tarkoitus tehdä yllätyshyökkäys Vulcanukseen. Agorit olivat kuitenkin saaneet tiedon suunnitelmasta ja rakentaneet ansoja kanjoniin. Monien Luunmetsästäjien loukkaannuttua tai kuoltua Fero päätti kääntyä takaisin. He ratsastivat poispäin pitkän matkaa, kunnes Fero oli varma ettei heitä seurattu. Silloin hän kääntyi ympäri ja johti joukkonsa Vulcanukseen toisesta suunnasta. Fero löi tajuttomaksi kylää vartioineen Agori Kyryn ja hyökkäsi kylään.

Kylässä Fero taisteli ainutta kylää puolustavaa Glatoriania, Ackaria, vastaan. Juuri, kun hän oli lyömäisillään tämän, monia muita Glatorianeja saapui ja Kiina rikkoi Feron miekan. Nähtyään kaikkien joukkonsa jäsenten kuolleen Fero perääntyi Skirmixin selässä kylästä.

Fero sarjakuva

Tajuton Fero

Muutamia päiviä myöhemmin Fero oli hankkinut uuden miekan ja yritti väijyttää Greshin, Tardukin ja Vastuksen. Vastus kuitenkin yllätti hänet ampumalla häntä Thornaxilla, joka löi hänet tajuttomaksi. Sitten kolmikko mietti Ferolta löytyneen Skrall-kilven alkuperää.

Fero taisteli lyhyen aikaa Roxtusin taistelussa muiden Luunmetsästäjien kanssa. Hän tajusi pian Skrallien häviävän taistelun ja lähti.

Luonne Muokkaa

Fero luottaa taitoihinsa, ja tietää olla päästämättä varmuuttaan nousemaan hänelle päähän. Vaikka hänellä olisikin epäilyksiä annetusta tehtävästä, hän noudattaa määräyksiä uskollisesti.

Kyvyt Muokkaa

Fero on taitava jäljittäjä. Hänellä on hyvät tiedot Bara Magnan aavikosta.

BIONICLE.comin tilastot Muokkaa

Voima: 9
 
Ketteryys: 9
 
Sitkeys: 12
 
Älykkyys: 10

Fero settinä

Fero settinä

Varusteet Muokkaa

Fero kantoi ennen miekkaa, jonka hän oli löytänyt hylätyltä Glatorianien harjoitteluareenalta. Kiinan rikottua sen hän hankki tilalle uuden miekan. Ferolla on myös Thornax-laukaisin.

Kuten kaikilla Luumetsästäjillä, Ferollakin on yhtenä sisäisenä mekaanisena lisäkkeenä toiset silmäluomet suojelemassa hänen silmiään auringolta. Hänellä on myös kypärä ja haarniska useimpien muiden Spherus Magnan alkuperäisasukkaiden tavoin.

Esiintymiset peleissä Muokkaa

Fero esiintyy Skirmixin kanssa epäkanonisessa Agorien puolustus -pelissä. Hän on yksi vihollisista, joita pelaajan on estettävä pääsemästä Agori-kylään. Fero ja Skirmix ovat pelin toiseksi vahvin vihollistyyppi. Heillä on keskitason vastustuskyky hyökkäyksiä vastaan, ja he ovat hitaita.

Lainauksia Muokkaa

“Olen metsästäjä. Ja metsästäjä tarvitsee saalista. Ja tänään sinä olet sitä.”
— Fero, BIONICLE.com

“Mene hiekkasuohon, en kerro sinulle mitään.”
— Fero Gelulle, Raid on Vulcanus

Kulissien takana Muokkaa

Fero-malli julkaistiin yhdessä Skirmixin kanssa vuonna 2009.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ulkoisia linkkejä Muokkaa