FANDOM

Akamai MNOG

Akamai, Toa Kaita -fuusio, joka koostuu Tahusta, Onuasta ja Pohatusta

Fuusiot ovat yhdistelmiä, jotka syntyvät, kun joidenkin Matoran-universumin henkilöiden tai jopa elottomien koneiden ja haarniskojen mielet, ruumiit ja voimat yhdistyvät.

Luonnolliset fuusiotMuokkaa

Luonnolliset fuusiot ovat saman lajin kolmen tai kuuden jäsenen muodostamia fuusioita, joissa yhdistyvät heidän mielensä, ruumiinsa ja voimansa. Näissä osanottajat itse hallitsevat osallistumistaan.

Makuta on yksi lajeista, joiden jäsenet pystyisivät muodostamaan fuusioita. He eivät ole koskaan tehneet niin, koska eivät halua luovuttaa identiteettejään. Muut lajit eivät myöskään pysty menettämään identiteettejään.

Matoranit pystyvät luomaan Kaitan tai Nuin vain, jos kaikki kolme tai kuusi Matorania ovat eri elementeistä. Myöskään Toat, Bohrokit ja Rahkshit eivät voi yhdistyä usean saman elementin tai muun voiman omaavan yksilön kanssa.

Kolmen henkilön fuusiosta käytetään nimitystä Kaita ja kuuden henkilön fuusiosta nimitystä Nui.

Tunnetut luonnolliset fuusiot Muokkaa

Bohrok-Kal Kaita Ja sarjakuva

Bohrok-Kal Kaita Ja, joka koostuu Gahlok-Kalista, Lehvak-Kalista ja Kohrak-Kalista

Epäluonnolliset fuusiot Muokkaa

Fuusiokeihäs

Fuusiokeihäs on aiheuttanut paljon epäluonnollisia fuusioita.

Epäluonnolliset fuusiot ovat fuusioita, jotka on aiheuttanut jokin osanottajien ulkopuolinen voima. Nämä fuusiot on tehty usein vastoin osanottajien tahtoa ja ne ovat usein heikompia kuin fuusiot yleensä.

Seuraavat esineet ja aineet voivat aiheuttaa epäluonnollisia fuusioita:

Piraka-fuusio

Piraka-fuusio, joka koostuu Vezokista ja Reidakista

Tunnetut epäluonnolliset fuusiot Muokkaa