“Itsenäinen, voimakas ja hiukan itsepäiseen luonteen takia, Haihtuja olisi tapatettu jo kauan sitten, ellei hän onnistuisi tehtävissään erinomaisesti.”
Varjottu, Dark Hunters
"Katoaja"
Vanisher.png
Henkilö
Laji Tuntematon
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Pimeyden metsästäjä
Ryhmät Pimeyden metsästäjät
Kyvyt ja varusteet
Voimat Ulottuvuusporttien avaus
Välineet Keihäs

Haihtuja (englanniksi Vanisher) on voimakas Pimeyden metsästäjä, jonka epäillään työskentelevän Makutain veljeskunnalle.

Elämäkerta[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Itsepäisen ja itsenäisen luonteensa takia Varjottu lähetti Haihtujan tehtäville yhdessä lojaalien Pimeyden metsästäjiensä kanssa, että nämä pitäisivät Katoajan kurissa. Nämä metsästäjät kuolivat aina mystisesti tehtävillä. Tavallisesti, Varjottu olisi tapattanut Haihtujan käytöksensä takia, mutta hänen onnistuneiden tehtäviensä takia hän jäi henkiin.

Myöhemmin, Pimeyden metsästäjien johtaja, Varjottu alkoi ajattelemaan että Haihtuja toimisikin Makutojen laskuun, joten hän lähetti Pimeyden Metsästäjän keräämään tietoja Makutain veljeskunnan linnoituksesta. Katoajaa vakoilemaan lähetettiin Pimeyden metsästäjä, ja kaksikkoa vakoilemaan lähetettiin kolmas Pimeyden metsästäjä. Ei tiedetä, pidettiinkö häntä Veljeskunnan vakoojana, kun järjestö lopetettiin.

Haihtuja meni muiden Matoran-universumin asukkaiden tavoin Spherus Magnalle, Suuren hengen robotin mentyä kelvottomaksi asuinpaikaksi.

Luonne[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Katoaja on itsepäinen, kapinoiva ja itsenäinen, joten häntä luultiin Makutain veljeskunnan kaksoisagentiksi.

Kyvyt[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Haihtuja on kokenut taistelija ja pystyy luomaan ulottuvuusportteja joihin hän voi vangita vihollisen tai vihollisen energiaiskut ja vapauttaa ne kun hän haluaa. Monesti hän on voittanut vihollisensa vihollisen omilla voimilla.

Varusteet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Haihtuja kantaa sauvaa. Ei tiedetä onko ulottuvuusporttien luomisvoima hänen sauvansa vai hänen itsensä voima.

Kulissien takana[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

  • Haihtujan rakensi Johnathan Mastron, joka tunnetaan myös BZPowerin ja BS01:den jäsenenä DragonMaster2050, LEGOn järjestämään LEGO Magazine Dark Hunter Building -kilpailuun, ja Greg Farshtey antoi sille roolin kaanoniin ja paikan BIONICLE Dark Hunters-kirjaan.

Esiintymiset[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Kanoniset

Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä