FANDOM

“Se tunnetaan kaikkialla Bara Magnassa suurista exsidian-esiintymistään, metallista jota arvostetaan kestävyydestään.”
Metus, Glatorian Arena 2
Iconox
Iconox portaat
Paikka
Sijainti
Asukkaat
Tilanne
Yhdistetty osaksi muita kyliä

Iconox oli Jääheimon kylä Bara Magnassa.

Sijainti Muokkaa

Iconox sijaitsi Valkokvartsivuorilla lännempänä kuin muut kylät. Se oli suunnilleen yhtä pohjoisessa kuin Roxtus.

Historia Muokkaa

Metus Ixonoxissa

Metus Iconoxissa.

Spherus Magnan rikkouduttua Bara Magnan jääneet Jääheimon jäsenet valitsivat uudeksi kodikseen paikan Valkokvartsivuorilla. He alkoivat rakentaa uutta kylää, jonka he nimesivät Iconoxiksi. Iconoxin lähistöltä löytyvän exsidianin takia Jääheimon Agoreista tuli taitavia mainareita ja vaihtajia.

100 000 vuotta Rikkoutumisen jälkeen eräs Agori tarvitsi Glatorianeja puolustamaan Vulcanusta ja yritti löytää Strakkin. Hän tapasi Metuksen, joka antoi hnelle Iconoxin suosikki -nimisen merkin vastineeksi aavikkolähteen sijainnista. Agori etsi Strakkin ja tämä lupautui puolustamaan Vulcanusta.

Tajunin tuhouduttua Agorit ja Glatorianit päättivät turvallisuuden vuoksi yhdistää kylät. Niinpä Iconoxinkin pääsuoja vedettiin yhteen muiden kylien kanssa, jolloin muodostuivat Yhdistyneet kylät.

Iconox

Iconox.

Maaperä ja ilmasto Muokkaa

Iconox koostui yhdestä suuremmasta suojasta, jonka sisällä oli kristallista rakennettuja asumuksia sekä areena. Asumuksia estettiin romahtamasta kristallipilarien avulla.

Iconoxin maaperässä ja lähistöllä on suuret määrät exsidiania, hyödyllistä ja arvokavasta metallimalmia.

Iconoxissa oli kylmempää kuin muissa kylissä johtuen sen sijainnista.

Iconoxin areena Muokkaa

Iconoxin areena oli areena, jota Glatorianit käyttivät harjoitteluihinsa ja taisteluihinsa.

Asukkaat Muokkaa

Jääheimo Muokkaa

Jääheimon Agorit ovat kehittäneet kaivamisen taidon Exsidianin takia. Kyläläiset ovat myös hyvin sosiaalisia, ollen halukkaita vaihtamaan muiden kylien kanssa, kuten myös katsomaan heidän otteluitaan. He ovat myös taitavia kouluttamaan Glatorianeja. Metus oli yksi heidän parhaista värvääjistään.

Jääheimon alkuperäinen ensisijainen Glatorian oli Certavus. Hänen kuoltuaan ensisijaiseksi Glatorianiksi tuli Strakk ja toissijaiseksi Gelu. Gelu kuitenkin irtisanoutui Ateron tuhouduttua.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kaanoniset Muokkaa