FANDOM

Internet on maailmanlaajuinen tietoverkko, joka koostuu yhteen liitetyistä paikallisista verkoista. Internet kattaa monia palveluja, merkittävimpänä WWW-sivut. Näillä sivuilla voidaan jakaa monenlaista tietoa - tekstiä, kuvia, videota, pelejä ja niin edelleen. Internetiä pidetään yhtenä mediatyyppinä.

BIONICLE-aiheisia internet-sivustoja (WWW-sivujen joukkoja) on olemassa lukuisia. LEGO Group omistaa virallisia sivustoja, joista tärkein on BIONICLE.com. Tämän lisäksi BIONICLE-harrastajat ovat perustaneet omia BIONICLE-aiheisia sivustoja. Vaikka nämä eivät kuulukaan viralliseen mediaan, jotkut niistä ovat hyvin merkittäviä, toisin kuin mihinkään muuhun mediatyyppiin lukeutuvat harrastajatuotokset.

Tulee huomioida, että vain osa sisällöstä internet-sivustoilla on kaanonista eli kuuluu viralliseen BIONICLE-tarinaan.

Virallinen internet-mediaMuokkaa

Virallinen media internetissä on LEGO Groupin omistamaa tai hyväksymää. Tämä kattaa yhtiön omat sivustot sekä hyväksytyn sisällön muilla sivustoilla.

SivustotMuokkaa

LEGO Groupin aktiiviset sivustot:

LEGO Groupin lopetetut sivustot:

Mainossivustot:

Muu media internetissäMuokkaa

Montaa muutakin mediaa on julkaistu internetissä:

  • Sarjakuvia on julkaistu tulosteiden lisäksi myös internetissä. Kaikki pääsarjakuvat ovat olleet saatavilla BIONICLE.comissa johonkin aikaan, kuten myös osa mainossarjakuvista. Yksi pääsarjakuva, Ignition #6, julkaistiin vain internetissä.
  • Elokuvista monet lyhytelokuvat eli animaatiot on julkaistu BIONICLE.comissa tai muilla sivustoilla.
  • Peleistä internet-pelit on kaikki nimensä mukaisesti julkaistu internetissä, ja useissa tapauksissa vain internetissä.
  • Kaikki BIONICLE-aiheinen musiikki on julkaistu joko internetissä tai tallenteella. Monia kappaleita on käytetty videoiden taustamusiikkina BIONICLE.comissa. Monet näistä on annettu ladattaviksi BIONICLE.comissa.
  • Kaikki novellit ja jatkotarinat on julkaistu internetissä, ja vain yksi julkaistiin alunperin muualla.

Epävirallinen internet-mediaMuokkaa

Epävirallinen media internetissä on harrastajien valmistamaa. BIONICLE-aiheisia harrastajasivustoja on lukemattomia, mutta vain osa niistä on merkittäviä. Samoin muista harrastajien internet-julkaisuista vain osa on merkittäviä.

SivustotMuokkaa

Englanninkieliset sivustot:

Suomenkieliset sivustot:

LehdetMuokkaa

Harrastajat julkaisevat myös internet-lehtiä, jotka ovat sivustoilta ladattavia tiedostoja. Uusia numeroita julkaistaan lähes säännöllisesti.