FANDOM

“Ja vaihtoehto? Kumartaa ja raapaista Makutaa, anoen häntä vielä yhtä hetkeä elämään, jolloin palvella häntä? Antakaa minun sitten kuolla, kunhan teen sen vapaana olentona.”
— Johmak, Reign of Shadows
Johmak
Ei kuvaa
Henkilö
Laji Tuntematon
Sukupuoli Nainen
Elämäkerralliset tiedot
Tilanne Elossa
Ammatti Ei ole
Ryhmät Mata Nuin ritarikunta
Kyvyt ja varusteet
Voimat Palasiksi jakaantuminen
Välineet Kilpi

Johmak on naispuolinen Mata Nuin Ritarikunnan jäsen.

Elämäkerta Muokkaa

Johmak on yksi kolmesta Mata Nuin Ritarikunnan jäsenestä, jotka keräsi tietoa karttakirjaan Matoran-universumista.

Kun Mata Nuin ritarikunta taisteli Makutain veljeskuntaa vastaan, Johmak lähetettiin Metru Nuille viemään Visorakien sydäntä Toa Mahreile. Hänen oli tarkoitus houkutella Toat pois Metru Nuilta, jotta Ritarikunta voisi muuttaa saren linnoitukseksi. Kongu ja Hewkii kuitenkin jäivät, joten Johmak löi heidät tajuttomiksi ja otti heidän aseena. Toien herättyä hän kertoi aikeesta muutta kaupunki linnoitukseksi ja lyödä Makutan veljeskunta siellä.

Teridaxin valtakunta Muokkaa

Kun Teridax oli vallannut universumin, Johmak liittyi pieneen ryhmään, jota johti Tahu, Karzahnilla. Johmak riiteli Guardianin kanssa pitäisikö taistella universumia vastaan, mutta pian heidät löysi Teridaxin Exo-Toat. Sen jälkeen, kun Guardian oli kuollut, Onua tuli paikalle, ja tuhosi Exo-Toat. Sen jälkeen Johmak lähti Daxialle Tahun, Onuan, Lariskan, Krahkan ja Kopeken kanssa tuhoamaan Teridaxin sähköistyneen Protodermiksen lähteen.

Kun Teridax tapettiin Bara Magnan taistelussa, Johmak jätti Matoran-universumin, muiden asukkaiden tavoin ja lähti Spherus Magnalle.

Kyvyt Muokkaa

Johmakilla on kyky muuttaa itsensä mustien kristallinkappaleiden pilveksi ja koota itsensä tahdonvoimalla. Hänen mielensä on suojattu psyykkisiltä iskuilta.

Varusteet Muokkaa

Johmak tiedetään kantavan kilpeä, joka muuttuu hänen mukanaan.

Kulissien takana Muokkaa

  • Johmakin nimi on tullut John McCormackista, taiteilijasta, joka oli mukana tekemässä BIONICLE Worldin.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Kirjat
Novellit ja jatkotarinat
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä