FANDOM

“Aavikko on äärimmäisyyksien paikka. Loimuava lämpö, jäätävä kylmyys, tulinen lojaalius... ja syvä viha.”
Malumin ajatuksia, Empire of the Skrall
Joutomaat
Bara Magnan hiekkaportaat
Paikka
Sijainti
Asukkaat
Tilanne
Asutettu

Joutomaat on Bara Magnan kylien ulkopuolinen alue. Zeskit ja Voroxit asuvat siellä sekä hyökkäävät muiden olentojen kimppuun.

Historia Muokkaa

Kun mullistus iski Bara Magnaan monta vuotta sitten, kylien välinen alue muuttui paljaaksi aavikoksi. Hiekkaheimo muuttui nopeasti petomaiseksi ja nimitti alueen omakseen.

Skrallien sukulaiset, Luunmetsästäjät, nimittivät myös alueen joutomaiksi ja hyökkäilevät siellä kulkevien olentojen ja karavaanien kimppuun.

Glatorian Malum karkoitettiin Vulcanuksesta, koska hän yritti tappaa Strakkin. Malum tuli Joutomaille ja hän tapasi muutaman Voroxin, ja he tekivät Malumista niiden johtajan Malumin voitettua heidän alkuperäisen johtajansa.

Berix kerran tuli Joutumaille etsimään erilaisia metalleja. Hänet yllätti Luunmetsästäjä Fero joka yritti napata häntä. Agorin pelasti kolme Glatoriania, jotka puolustivat häntä aavikolla. He myös olisivat voittaneet muutaman Voroxin, ellei Malum olisi kutsunut niitä takaisin.

Kun Sankari-Agori suostui Raanun pyytöön löytää puolustajia Tuliheimolle Luunmetsästäjiä vastaan, Sankari-Agori matkusti ensimmäiseksi joutomaille pyytämään Vulcanuksen aiemmalta toiselta Glatorianilta Malumilta. Ensimmäiseksi Malum kieltäytyi, mutta kun agori antoi hänelle Thornax-hedelmän ex-glatorian antoi hänelle vastineeksi Thornax-muhennosta eräältä Zeskiltä ja eräältä Voroxilta, kertoen hänelle, että Luunmetsästäjillä on enemmän, toivoen että Voroxit hyökkäisivät metsästäjien kimppuun.

Monet olennot asuvat hiekan alla tehden joutomaista vielä vaarrallisemman paikan kulkea.

Asukkaat Muokkaa

Hiekkaheimo Muokkaa

Hiekkaheimon jäsenet olivat hyvin hyökkääviä ja mullistuksen jälkeen he muuttuivat pedoiksi. Nyt he valetavat joutomailla taistellen pakotettaessa areenoilla.

Heimo koostuu lukuisista Zeskeistä ja Voroxeista.

Luunmetsästäjät Muokkaa

Luunmetsästäjät ovat varkaiden ja hyökkääjien joukko, jotka liittyvät Kiviheimoon etäisesti. He hyökkäävät karavaanien, Agorien ja Glatorianeiden kimppuun, jos nämä tulevat liian kauas aavikolle.

Glatorian Muokkaa

Kun Glatorianit rikkovat sääntöjä areenalla heidän yleinen rangaistuksensa on, että heidät lähetetään Joutomaille. On vain kolme tiedettyä ja he ovat: Strakk, Malum ja Skrallien johtaja Tuma

Maaperä Muokkaa

Joutomaat ovat karu paikka, joka hallitsee lähes koko planeettaa kyliä lukuunottamatta. Thornax kasvit tavallisesti kasvavat täällä, ja se on niin yleinen kasvi, että sitä voi löytää melkein mistä tahansa.

Hiekkarauskukanjoni Muokkaa

Hiekkarauskukanjoni on eteläisillä Joutomailla sijaitseva kanjoni.

Hyypiökanjoni Muokkaa

Hyypiökanjoni on kanjoni koillisilla Joutomailla.

Luunmetsästäjien linnoitus Muokkaa

Luunmetsästäjien linnoitus on Luunmetsästäjien linnoituksenaan käyttämä rakennus Joutomailla.

Nestemäisen hiekan meri Muokkaa

Nestemäisen hiekan meri on juoksuhiekasta koostuva alue eteläisillä Joutomailla. Alueella elää hiekkarauskuja.

Petoksen dyynit Muokkaa

Petoksen dyynit olivat ennen tärkeä kauppareitti, vaikka siellä elääkin Voroxeja.

Polvisaari Muokkaa

Polvisaari on kukkula lähellä entistä Tajunia. Vesiheimon Agorit pakenivat sinne kylänsä tuhouduttua.

Rautakanjoni Muokkaa

Rautakanjoni on entisestä Vulcanuksesta itään sijaitseva tuulinen kanjoni.

Skrall-joki Muokkaa

Skrall-joki on Joutomaan ainoa joki. Se virtaa Petoksen dyynien ja Hyypiökanjonin välissä.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Lyhyt- ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Muut kanooniset Muokkaa