FANDOM

“Vaikka se onkin suunniteltu enemmän nopeaksi kuin voimakkaaksi, Kaxium on silti onnistunut voittamaan enemmän kuin osansa otteluista areenalla.”
— Kertoja, BIONICLE: Mata Nui's Guide to Bara Magna
Kaxium
Kaxium V3 tyhjänä

Kaxium V3

Kulkuneuvo
Tekniset tiedot
Tyyppi Maataistelualus
Matkustajat Kaksi ohjaajaa, ei matkustuspaikkoja
Aseistus Thornax-laukaisin
Historialliset tiedot
Kehittäjät Tuntematon
Käyttäjät Kirbraz, Scodonius

Kaxium on kulkunevotyyppi Spherus Magnalla.

Historia Muokkaa

Kaxium V2 Muokkaa

Vesiheimolla oli kerran Kaxium V2, jota käytettiin tiedusteluajoneuvona.

Kaxium V3 Muokkaa

Kaxium V3 takaa

Kaxium V3 takaa

Ytimen sodan aikana Vesiheimon tarvitessa parempaa tiedusteluajoneuvoa he lisäsivät Kaxium V2:een aseita ja suojia. Sodan jälkeen se päätyi Tajunin kylään.

Kirbraz ja Scodonius alkoivat ajaa Kaxium V3:lla areenaotteluissa. Kirbraz ohjasi suurempaa puoliskoa, kun Scodonius ajoi Thornax-laukaisimella varustetulla puoliskolla.

Toiseksi viimeisessä Suuressa turnauksessa Kaxium V3 voitti Perdituksen Thornatus V9:n.

Cendox V1 ja Kaxium V3

Kaxium V3 jakaantumassa kahtia

Hieman ennen Roxtusin taistelua Kirbraz ja Scodonius käyttivät Kaxium V3:a harjoitusottelussa Crotesiussta vastaan. He jakoivat ajoneuvonsa kahtia, mutta Crotesius ampui Kirbrazin ajoneuvoa Thornaxilla. Heitä katselevien Skrallien hyökätessä Agorit pakenivat ajoneuvoillaan.

Kirbraz ja Scodonius osallistuivat Kaxium V3:lla Roxtusin taisteluun. Ajoneuvo vaurioitui, ja Berix auttoi sen korjaamisessa. Kiitokseksi Scodonius otti hänet tiimin kolmanneksi jäseneksi.

Kaxium V3 settinä

Kirbraz ja Scodonius ajamassa Kaxium V3:lla

Ominaisuudet Muokkaa

Kaxium kykenee jakaantumaan kahdeksi toimivaksi ajoneuvoksi. Kaxium V3 on aseistettu Thornax-laukaisimella ja siinä on jonkin verran panssareita. Ajoneuvoa ohjaa yleensä kaksi Agoria.

Kulissien takana Muokkaa

Kaxium V3 -malli julkaistiin vuonna 2009 samassa setissä Scodoniuksen ja Kirbrazin kanssa.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Kirjat
Sarjakuvat
Muut
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Ulkoisia linkkejä Muokkaa