Bioarkistot
Advertisement
Kiviratsu
Kiviratsu CoMN
Eläinlaji
Elinympäristö
Tilanne
Yleinen

Kiviratsut ovat raivokkaita eläimiä, jotka elävät Bara Magnan joutomailla.

Biologiaa[]

Luunmetsästäjiä

Kaksi kiviratsua Luunmetsästäjä selässään Legendan paluussa

Kiviratsuilla on terävät hampaat, pistävä häntä ja kyky selviytyä pienellä määrällä vettä. Kiviratsuilla on myös hyvä kuulo-, haju- ja näköaisti. Kiviratsut ovat lojaaleja omistajilleen.

Historia[]

Luunmetsästäjät alkoivat jo kauan sitten napata kiviratsuja ja kesyttää niitä pitkien matkojen kulkemiseen. He käyttävät niitä myös hyökätessään vihollisten kimppuun. Joskus Luunmetsästäjät taistelevat jotain kiviratsua yksi yhtä vastaan, ja voitettuaan saavat itselleen kiviratsun uskollisuuden.

Myös kylien asukkaat nappasivat joskus villejä kiviratsuja ja kesyttivät niitä, jotta ne eivät vahingoittaisi kylää. Myöhemmin niitä käytettiin vaihtotavaroina.

Vastikään myös Skrallit ovat kesyttäneet kiviratsuja matkustamiseen ja saaneet niitä myös vaihdossa Luunmetsästäjiltä. Kerran kolmetoista Skrallia lähti kiviratsujen selässä vangitsemaan Malumin. Taistelussa Voroxeja vastaan osa kiviratsuista putosi hiekkakuoppaan ratsastajiensa kanssa. Skrallit pakenivat Malumin vangittuaan muiden ratsujen avulla.

Kiviratsut ja Luunmetsästäjät sarjakuvassa

Joukko kiviratsuja Luunmetsästäjä selässään

Kolme tusinaa Luunmetsästäjää lähti kiviratsujen selässä tuhoamaan Vulcanuksen. Heidän mennessään Rautakanjoniin Agorien rakentamat ansat kuitenkin aiheuttivat liikaa onnettomuuksia, kuten saivat yhden ratsuista kaatumaan erään Luunmetsästäjän päälle, joten joukon johtaja Fero määräsi heidät kääntymään takaisin. Luunmetsästäjät ratsastivat pitkän matkaa ja kiersivät Vulcanuskeen Nestemäisen hiekan meren kautta. Hyökkäys epäonnistui, ja Luunmetsästäjät pakenivat.

Joukko Luunmetsästäjiä yritti Metuksen vihjeestä napata Ackarin, Kiinan ja Mata Nuin Hiekkarauskukanjonissa jahdaten heitä kiviratsuilla. Taistelu loppui, kun Luunmetsästäjät ja kiviratsut jäivät kivivyöryn alle.

Ackar yritti opettaa Mata Nuita ja taisteli erästä kiviratsua vastaan. Kiviratsun iskiessä hän esitti pyörtyneensä, jolloin Mata Nuin oli taisteltava kiviratsua vastaan. Lopulta hän sai ajettua sen pois.

Luunmetsästäjät yrittivät paeta Roxtusin taistelusta kiviratsuillaan. Vahingossa Berix laskeutui erään ratsun päälle ja sai sen vauhkoontumaan. Vauhkoontunut kiviratsu löi joukon Luunmetsästäjiä tajuttomiksi.

Tiedetyt kiviratsut[]

  • Skirmix
  • Limevihreä kiviratsu jolla Tuma ratsasti.
  • Kolmetoista kiviratsua, joilla ratsastaen Skrallit kävivät vangitsemassa Malumin.
    • Kiviratsu, joka sai kylkeensä keihään.
  • Kaksi kiviratsua, joilla Stronius ja Tuma ratsastivat Skrallien sisarten luokse.
  • Kolme tusinaa kiviratsua, joilla ratsastaen Luunmetsästäjät yrittivät tuhota Vulcanuksen
  • Kiviratsut, joilla ratsastaen Luunmetsästäjät hyökkäsivät Ackarin, Kiinan ja Mata Nuin kimppuun. Nämä kiviratsut jäivät ratsastajiensa kanssa kivivyöryn alle.
  • Kiviratsu, jota vastaan Ackar ja Mata Nui taistelivat.
  • Kiviratsu, jolla Berix ratsasti Roxtusin taistelussa.
Skirmix setti

Skirmix settinä.

Settitietoa[]

Kiviratsu Skirmix julkaistiin kahtena settinä vuonna 2009 sisältäen 129 osaa. Skirmixillä oli ratsastajanaan Luunmetsästäjä Fero.

Esiintymiset[]

Kirjat[]

Novellit ja jatkotarinat[]

Sarjakuvat[]

Muut kaanoniset[]

Epäkaanoniset[]

Ulkoisia linkkejä[]

Advertisement