FANDOM

“Katsokaa... metsästyksemme tulokset. Tuhansia Kraatoja turvallisesti jähmetettyinä aikaan ja paikkaan, piilotettuina tänne kuten ovat vuosia olleet.”
Turaga Whenua, Rise of the Rahkshi!
Kraataluola
Kraata-luola
Paikka
Sijainti
Asukkaat
Tilanne
Tuhoutunut

Kraata-luola oli luola, jonne Turagat vangitsivat tuhansia Kraatoja.

Historia Muokkaa

Kraata-kaiverrus

Kraatan kuva luolan ulkopuolella.

Tuhannen vuoden aikana kuusi Mata Nuin Turagaa nappasivat lukuisia Makuta Teridaxin lähettämiä Kraatoja ja säilöivät ne Po-Wahissa sijaitsevaan luolaan jähmetysputkien sisälle. Lopulta putkia oli luolassa monta sataa pinoihin järjestettyinä. Turagat myös merkitsivät luolan suun Kraatan kuvalla varoitukseksi.

Rahkshien hyökättyä Whenua näytti luolan Pohatulle ja Onualle peläten Rahkshien yrittävän vapauttaa Kraatat luolasta. Pohatu kyseli, miksei hänelle oltu kerrottu asiasta, mutta tuolloin Guurahk ja Panrahk yhdistivät voimansa ja saivat luoalssa aikaan järistyksen, joka rikkoi putket ja vapautti Kraatat. Onua, Pohatu ja Whenua pääsivät luolasta pakoon ja Tahu ja Kopaka yhdistivät voimansa sulkien luolan suun. Vain yksi varjo-Kraata pääsi pakoon, mutta Pohatu esti sitä pakenemasta.

Uudelleenherätetyt Bohrokit tuhosivat luolan puhdistaessaan Mata Nuin.

Asukkaat Muokkaa

Kraata-luolassa oli tuhansia Kraatoja, jotka oli vangittu jähmetysputkien sisälle. Panrahkin ja Guurahkin iskettyä ne pääsivät kuitenkin vapaiksi putkistaan mutta jäivät satimeen luolaan.

Esiintymiset Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa