“Väkeni unet antavat minulle elämän...”
— Kultainen olento Annonalle, Sahmad's Tale
"Kultainen olento"
Ei kuvaa.png
Henkilö
Laji Ainutlaatuinen
Sukupuoli Mies
Elämäkerralliset tiedot
Syntynyt N. 1 001 jSm
Tilanne Elossa
Kyvyt ja varusteet
Voimat Unelmien muuttaminen todeksi
Telepatia

"Kultainen olento" on unet todeksi muuttava olento, joka syntyi, kun kuusi Pirakaa,[1] Vortixx, Zyglak ja steltiläinen työläinen fuusioituivat Sähköistyneessä Protodermiksessä.

Elämäkerta[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Kun Makuta Teridax oli saanut Matoran-universumin hallintaansa hän sai tietää lukuisten olentojen kohtalon fuusioitua yhdeksi olennoksi. Hän siirsi tämän ajatuksen Skakdeille, jotka eivät olleet ryhtyneet Makutan liittolaisiksi. Skakdit kokoontuivat Zakazilla, missä he tiputtivat viisi Pirakaa (Avakin, Hakannin, Reidakin, Thokin ja Vezokin), Vortixxin, Zyglakin ja Steltin työläisen säiliöön joka oli täynnä Sähköistä Protidermistä. Samaan aikaan Skakdien huomaamatta Zaktan laskeutui säiliöön.[1] Tuloksena syntyi kultaihoinen olento, jolla oli matelijan kasvot. Skakdit tekivät olennosta uuden johtajansa. Olento huomasi Toa Mahrit, jotka olivat tulleet paikalle Mata Nuin ritarikunnan käskystä, ja sai voimillaan Toat hallintaansa, saaden heidät kävelemään piilostaan ulos.

Bara Magnan taistelun jälkeen olento loi uloskäynnin Matoran-universumista poistamalla osan robotista. Olento poistui Matoran-universumista Skakdien ja Toa Mahrien kanssa ja kulki näiden kanssa Spherus Magnan metsien läpi Aqua Magnan rannalle. Siellä olento käytti voimiaan luodakseen valtavan linnoituksen.

Annona teleporttasi olennon linnoitukselle ja vangitsi Skakdeja illuusioihin. Olento tuli paikalle ja lyhyen keskustelun jälkeen iski Annonaan kivipiikeillä. Annona kuitenkin käytti Skakdien unia ravinnokseen ja vapautti itsensä. Samassa olennon linnoitus tuhoutui ja Skakdien mielipuoliset unet toteutuivat olennon voimien takia. Annonan mukana teleportannut Agori Sahmad kuitenkin iski Annonaan kivipiikillä ja hidasti tätä. Samassa olento neuvoi Sahmadia uneksimaan maailmasta, jossa ei olisi unia Annonan ravinnoksi. Sahmad teki niin, ja olennon voima toteutti tämän unen.

Annona ymmärsi tapahtuneen ja teki sopimuksen olennon kanssa: olento loisi Annonalle maailman, missä tämä voisi häiritsemättä käyttää olentojen unia ravinnokseen. Sahmad unelmoi tämän maailman, mutta täyttikin sen Annonan kaltaisilla unensyöjillä, jotka lopulta tappaisivat toisensa ja Annonan. Olento kiitti Sahmadia, ja palautti unet maailmaan Sahmadin avulla. Olento sanoi Sahmadin vielä kuulevan hänestä, ja Sahmad lähti.

Kyvyt[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Kultainen olento on noin 3,5 metriä korkea. Hän on erittäin lihaksikas ja hänellä on kultainen iho. Olennon kasvot ovat matelijamaiset, ja niissä on vihreät silmät.

Olennolla on kyky nähdä ja toteuttaa muiden olentojen unet ja toiveet. Hän ei voi hallita unien toteuttamista. Olennolla on myös telepaattisia kykyjä.

Esiintymiset[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Kanoniset

Novellit ja jatkotarinat
Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä

Lähteet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

  1. 1,0 1,1 Names And A Certain Green Cloud, BZPower. Julkaistu 27. lokakuuta 2012.