FANDOM

Makika
Makika
Rahi-laji
Luoja Toistaiseksi tuntematon Makuta
Elinympäristö Luolat
Voimat {{{voimat}}}
Tilanne Ei tiedossa

Makikat ovat todella vaarallisia konnamaisia Raheja.

Biologia Muokkaa

Makikoilla on neljä jalkaa ja isohko pää. Niiden etujaloissa on kolme varvasta kussakin ja takajalat ovat raskasrakenteiset. Niiden iho erittää myrkkyä ja ne pystyät tuottamaan väkevää syövyttävää ainetta. Makikoja on pari eri tyyppiä; sinisiä ja punaisia.

Makikoita on pyydystetty ja niiden hapokasta eritettä kerätty kaivuutarkoituksiin.

Makikoita asui Mata Nuin Po-Wahissa. Siellä ne asuivat luolissa joista ne tuskin koskaan poistuivat, mutta ne kuitenkin hyökkäsivät kiivaasti häiritsijän kimppuun.

Madu-puun heldelmät eivät vahingoita Makikoita ja ne ovat niille immuuneja. (Madu-puun hedelmät ovat räjähtäviä.)

Historia Muokkaa

Tuntematon Makuta yhdisti virusta ja nestemäistä Protodermistä yrittäessään luoda asukkaita Matoran-universumiin. Näin syntyivät Makikat.

Metru Nuin Po-Metruun kehittyi elinvoimainen Makika-populaatio jo kauan sitten, mutta Suuren Mullistuksen jälkeen Visorakit ajoivat Makikat pois elinalueiltaan planeetan pinnalle. Siellä ne ryhtyivät asumaan Po-Wahin hiekkaisissa luolissa.

Matoranit huomasivat että konnien myrkky on hyvä kaivuuaine ja alkoivat pyydystää niitä tähän tarkoitukseen.

Pimeänä Aikana yksi tälläinen konna otti Turaga Nokaman vangiksi, mutta Av-Matoran Takua pelasti hänet.

Bohrok Sodan aikana Pahrakit ja Nuhvokit ajoivat Makikoja ulos koloistaan, mikä oli ongelma Ussalrylle, joka oli jo ongelmissa bohrokien herättämien Kofo-Jagojen kanssa.

BtG Makika

Lopulta, kun Bohrokit puhdistivat Mata Nuin saaren, Makikat palasivat luonnollisille elinalueilleen Metru Nuille.

Setti-infoa Muokkaa

Makikan pystyi rakentamaan BIONICLEn Master Builder Settistä tulleista osista. Siihen kului 102 osasta kolmekymmentä viisi. Kun Makikaa painoi selästä sen suu aukeni tai sulkeutui.

Esiintymiset Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa

Triviaa Muokkaa

  • Makika saattaa perustua löyhästi nuolimyrkkysammakkoihin joita pyydystetään niiden myrkyn takia. Nuolimyrkkysammakkojen myrkkyä kylläkin käytetään puhallusnuolien myrkkynä, ei porausaineena. Konnat ovat äärimmäisen myrkyllisiä ja pieni tippa riittää tappamaan isonkin apinan...
  • Makika käyttää noin 34% Master Builder Setin osista.