Bioarkistot
Advertisement

Mangaian taistelu oli moniosainen taistelu jonka aikana Toa Matat menivät Mangaiaan etsimään Makuta Teridaxia

Tavoitteet[]

  • Toa Mata- Voittaa Teridax ja tuoda rauha Mata Nuille.
  • Manasit - Voittaa Toat ja estää heitä löytämästä Teridaxia.
  • Varjo Toat - Voittaa Toa Matat ja estää heitän löytämästä Teridaxia.
  • Teridax - Voittaa Toa Matat ja jatkaa Suunitelmaa.

Yhteenveto[]

Manas taistelu

Kun Toa Matat yhdistyivät Toa Kaidoiksi, Akamaiksi ja Wairuhaksi he lähtivät tutkimaan Mangaiaa. Wairuhan kimppuun kävi kaksi Teridaxin Manasia ja Akamai tuli pian auttamaan häntä. Rahit hyökkäsivät hyppäämällä oilmassa Toa Kaitojen päälle ja joskus ne saatiin torjuttua muttei aina. Kaitat huomasivat kuitenkin Manasien heikkouden, oudot tornit jotka säätelevät lämpöä. Akamai ja Wairuha tuhosivat tornit jonka jälkeen Wairuha jäädytti Manasit ja Kaidat pääsivät jatkamaan matkaa.

Kun Kaidat jatkoivat matkaa kohti Mangaiaa he muuttuivat taas kuudeksi Toa Mataksi. Silloin Gali rikkopi hänen linkkinsä Takuan mieleen.

Varjo Toa taistelu Toa Matat menivät syvemmälle Mangaiaan toivonaan päästä taistelemaan Teridaxia vastaan. Teridax oli jättänyt Toille vielä yhden esteen ennen kuin he pääsisivät taistelamaan häntä vastaan. Teridax loi kuusi Varjo Toaa jotka olivat kuin Toa Matat mutta heillä oli outo rahiseva ääni, tummemmat värit ja Varjo voimia. Varjo Toilla oli täysin samanlaiset voimat kuin Toa Matoilla joten niiden voittaminen oli lähes ylivoimaista.

Varjo Toat saartoivat taisteluparinsa jakäyttivät Toien omiua voimia heitä vastaan. Toa Matat huopmasivat että Varjo Toat olivat oikeasti vain heidän kloonejaan ja imivät ne itseensä jonka jälkeen he jatkoivat matkaa.

Taistelu Teridaxia vastaan Toat huusivat Teridaxia ja hän tuli Matoranin muodossa heidän luokseen. Pitkän keskustelun jälkeen Teridax muuttui varjopyörteeksi josta tuli lonkeroita. Kopaka yritti paeta lonkeroita Kakamallaan mutta kaatui. Onua yritti suojella itseään lonkeroilta mutta hänen takaansa tullut lonkero yllätti hänet ja hän kaatui. Toat taistelivat jkunnes he tajusivat että Makuta voitaisiin voittaa yhtenäisyydellä. Kuusi Toaa yhdistivät elementaalivoimansa taistelun uuvuttamaan Teridaxiin. Ennenkuin hän luovutti hän sanoi Toille etteivät he voineet tuhota häntä koska hän ei ollut mitään.

Advertisement