FANDOM

"Karkea ase kosketti hänen naamiotaan, ja jälleen oli kirkas valonvälähdys. Seuraavana hetkenä Mata Nui ei enää käyttänyt rikkinäistä pistintä, vaan kirkasta, hohtavaa miekkaa."
-Kertoja, The Legend Reborn
Miekka (Mata Nui)
Mata Nuin miekka sarjakuva
Väline
Käyttötarkoitus Lähitaistelu
Käyttäjät Mata Nui
Tilanne Käytössä

Mata Nuin miekka on lähitaisteluväline, jota Mata Nui käyttää.

HistoriaMuokkaa

Mata Nuin miekka

Miekka Legendan paluussa.

Miekka oli alunperin Voroxin häntäpistin joka katkesi Voroxin iskettyä pistimensä kivenjärkäleeseen. Taistelun jälkeen Mata Nui nosti terän maasta ja alkoi käyttämään sitä välineenään.

Kun Mata Nui, Metus ja Click saapuivat seuraamaan areenaottelua Vulcanukseen, Strakk käytti rumaa temppua yrittäen tappaa Tuliheimon Glatorian Ackarin. Mata Nui hyppäsi areenalle Pillerinpyörittäjäkilpi mukanaan ja alkoi taistelemaan Strakkia vastaan. Taistelun tiimellyksessä alakynteen jääneen Mata Nuin pelastus oli häntäpistin, joka osui Kanohi Ignikaan muuttuen miekaksi, jolloin Strakk hämmentyi ja Mata Nui voitti Jääheimon soturin.

Mata Nui vastaan Tuma

Mata Nui torjuu Tuman iskun miekallaan Legendan paluussa.

EsimerkkikäyttöMuokkaa

Mata Nui käytti miekkaansa halkaistessaan osan Hiekkarauskukanjonia ympäröivistä kallioista Skopion ja Luunmetsästäjien päälle Legendan paluussa.

Mata Nuin miekka settinä

Miekka settinä.

SettitietoaMuokkaa

Miekka julkaistiin viisiosaisena isossa Toa Mata Nui -setissä vuonna 2009. Osat olivat hopeinen terä, vaaleanoranssi teräsuojus, kaksi samanväristä yhdistäjäosaa sekä sininen tappi, jolla miekka yhdistettiin Mata Nuin käteen.