Monsters in the Dark
Sarjakuva 1 22.png
Sarjakuva
Tarina
Sarja BIONICLE: Metru Nui
Numero 22
Julkaisu 2005
Henkilökunta
Käsikirjoittaja Greg Farshtey
Taiteilija Randy Elliot
Värittäjä Pete Pantazis

Monsters in the Dark (suomeksi "Hirviöitä pimeässä") on 22. BIONICLE-sarjakuva alkuperäisessä numeroinnissa. Se on ensimmäinen vuonna 2005 julkaistu sarjakuva ja Metru Nui -sarjan seitsemäs sarjakuva.

Juoni[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Toa Metrut palasivat Metru Nuille hakeakseen sinne jääneet Matoranit. He näkivät Metru Nuin raunioina ja verkkojen peittämänä. Yksi Visorak näki Toat ja viestitti siitä muille.

Toa Whenua huomasi Visorakit ja kertoi näistä muille Toille. Toat näkivät myös, että Onu-Metrun Arkistot olivat rikkoutuneet ja siellä olleet Rahit vapautuneet.

Myöhemmin Toat olivat päässeet Visorakien verkkojen läpi. Joukko Visorak Vohtarakeja yllätti heidät ja lamautti heidät Rhotuka-pyörittimillään.

Toa Metrut heräsivät Visorakien kutomissa verkkokoteloissa, jotka riippuivat korkealla Visorakien verkoista. He muuttuivat Visorakien myrkyn vaikutuksesta Toa Hordikoiksi ja verkkokotelot putosivat. Rahagat tulivat paikalle ja ottivat Toat kiinni pelastaen heidät. Maassa Toat huomasivat, että he kaikki olivat muuttuneet. Rahagat kertoivat heille Visorakien myrkystä ja varoittivat heitä siitä, että myrkky voisi ajan kuluessa muuttaa heidät pedoiksi.

Coliseumissa Roodakan luo tuli Visorakeja. Roodaka rankaisi yhtä Visorakia ja puhui siitä, että tarvitsi Toat voidakseen toteuttaa suunnitelmansa.

Hahmot[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]