FANDOM

“Jotkut uskovat, että Bara Magna on vain laajaa loputonta aavikkoa. Mustaharjavuoret häämöttävät pohjoisten osien ympärillä planeetalla, ja tänään, Mata Nui kävelee sen huipulla.”
— Kertoja, Valley of Fear

Mustaharjavuoret on vuorijono Bara Magnassa.

Historiaa Muokkaa

Skrallien jäädessä eroon Rikkoutumisen aikana kodistaan, he alkoivat asumaan Mustaharjavuorilla. Skrallit asuivat vuorilla satojatuhansia vuosia, lähtemättä alueelta. Yhtenä päivänä, mekaaniset tappajarobotit, Baterrat hyökkäsivät Skrallien kimppuun tappaen monia, ja Skrallit pakenivat vuorilta Roxtusiin.

Mata Nui, Ackar, Kiina, Gresh ja Berix matkasivat Mustaharjavuorille etsimään Labyrinttilaaksoa, mutta heidän kimppuunsa kävi joukko Skralleja. Berix haavoittui taistelussa ja Mata Nui päätti että jatkaisi matkaa yksin Clickin kanssa.

Myöhemmin kun Makuta Teridax ja Mata Nui yhdistivät Bota Magnan, Aqua Magnan ja Bara Magnan, Spherus Magna syntyi uudelleen, ja vuorijono palasi Spherus Magnaan.

Muissa ulottuvuuksissa Muokkaa

Sulatus Muokkaa

Sulatuksen vaihtoehtoismaailmassa, Makuta Teridax opasti Vultrazin ja Mazekan Mustaharjavuorten läpi Labyrinttilaaksoon tapaamaan Suuria olentoja.

Täyttyminen Muokkaa

Täyttymisen vaihtoehtoismaailmassa, Mustaharjavuoret ovat osa Spherus Magnaa.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Novellit ja jatkotarinat Muokkaa

Sarjakuvat Muokkaa

Epäkanooniset Muokkaa