Bioarkistot
Advertisement

BIONICLE-maailmankaikkeuden päätodellisuudessa on monia muita paikkoja, joista tiedetään hyvin vähän.

BIONICLE-maailmankaikkeus[]

Maailmankaikkeudessa on lukuisia tuntemattomia taivaankappaleita.

Matoran-universumi[]

Artakhan naapurisaari[]

Artakhan naapurisaari oli suurisaari, josta johti maasilta Artakhalle. Artakhan ratsian jälkeen saari ja maasilta tuhottiin.

Barrakien linnoitukset[]

Kuuden kuningaskunnan liiton ollessa vielä toiminnassa Barrakit rakensivat itselleen monia linnoituksia. Ainakin Kalmahin luoteessa linnoitus tuhoutui kivimurskaksi liiton hajottua. Barrakit rakensivat itselleen myös vedenalaisen linnoituksen Aqua Magnan Mustien vesien yläpuolelle. Laskeutuva Mahri Nui kuitenkin tuhosi sen.

Brutakan kotisaari[]

Brutakan kotisaari on Brutakan ja hänen lajinsa kotisaari. Brutaka oli siellä muinoin merkittävä henkilö.

Keetongun kotisaari

Keetongun kotisaari

Eteläiset saaret[]

Eteläisillä saarilla on monia tuntemattomia saaria. Näistä saarista vain Artidax tunnetaan kunnolla.

Keetongun kotisaari[]

Keetongun kotisaari on paitsi Keetongun ja hänen lajinsa myös Tahtorakien asuttama saari. Visorakit hyökkäsivät saarelle ja tappoivat Keetongun lajin Keetongua itseään lukuunottamatta. Saari sijaitsee Eteläisten saarten itäisessä saariketjussa. Saaren Makuta oli Chirox.

Silmänkääntäjän kuningaskunta[]

Silmänkääntäjä kuningaskunta on Matoranien asuttama saari. Matoranit pitivät Silmänkääntäjä kuninkaanaan, koska tämä teki teknologiansa avulla temppuja, joita hän kutsui taikuudeksi. Saari sijaitsee etäällä Odinasta.

Sähköistyneen Protodermiksen saari[]
Sähköistyneen Protodermiksen saari

Sähköistyneen Protodermiksen saari

Sähköistyneen Protodermiksen saari on Eteläisten saarten itäisen saariketjun pohjoisin saari, jolla on suuri järvi Sähköistynyttä Protodermistä. Kuuden kunigaskunnan liiton aikoina se vastusti pisimpään Caraparin armeijaa. Carapar kuitenkin lähetti myrkytettyä ruokaa, jolloin hänen armeijansa saivat saaren vallattua asukkaiden sairastuttua. Matoran-sisällissodan jälkeen Chiroxista tuli oli myös tämän saaren Makuta.

Vastikään Keetongu ja Toa Helryx matkustivat saarelle tuhoamaan järveä, jossa oli Sähköistynyttä Protodermistä. Nesteen hyökätessä heidän kimppuunsa he pakenivat Vezonin vahingossa luoman ulottuvuusportin kautta.

Firedracaxin kotisaari[]

Firedracaxin kotisaari on Visorakien hyökkäyksen kohteeksi joutunut saari. Saarella asui ennen Matoraneja ja siellä oli Sähköistynyttä Protodermistä.

Ilmavahdin kotisaari[]

Ilmavahdin kotisaari on saari, jolla Ilmavahti tappoi toisen kahdesta häntä hakemaan määrätystä Pimeyden metsästäjästä.

Keräilijän kotisaari[]

Keräilijän kotisaari on Matoranien asuttama saari, jonka johtaja Keräilijä joskus oli. Hän joutui Pimeyden metsästäjien operaation tielle ja joutui heidän nappaamakseen.

Krahkan kotisaari[]

Krahkan kotisaari on saari, josta Krahka ja hänen lajinsa ovat kotoisin. Saari oli ennen vihreä ja rauhallinen, mutta Visorakit hyökkäsivät sinne.

Lesovikkin kotisaari[]

Lesovikkin kotisaari on saari, jolta Lesovikk on kotoisin. Saaren Turaga tuli hulluksi ja lähetti saaren kaikki Matoranit - mukaanlukien Defilakin, Dekarin, Idriksen ja Sardan - Karzahnille.

Linkoajan saari[]

Linkoajan saari on saari, jossa Linkoaja tiimeineen taisteli mutatoituneita Rahksheja vastaan. Taistelun aikana Linkoaja putosi syvään rotkoon ja loukkaantui pahoin.

Makuta-linnoituksen saari

Saari, jolla Makuta-linnoitus sijaitsee

Makuta-linnoitus[]

Makutojen linnoitus on yksi Makutain veljeskunnan entisistä tukikohdista, joka on rakennettu saarelle länteen Destralista. Siellä säilytettiin yhtä kopiota Teridaxin suunnitelmasta.

Matoranien asuttama saari[]

Matoranien asuttama saari on saari, jolla elää Matoraneja ja ryhmä Toia. Myrkky hyökkäsi sinne kerran.

Metru Nuin naapurisaari[]

Metru Nuin naapurisaari on saari, joka on uintimatkan etäisyydellä Metru Nuista. Toain ja Pimeyden metsästäjien sodan aikana Toa Naho ui saarelle hakemaan apua. Saavuttuaan saarelle hän raahautui paikallisen Turagan luo.

Metsäinen saari[]

Metsäinen saari on pieni saari, joka sijaitsee lähellä Eteläistä mannerta. Alunperin Brutakan tiimin oli tarkoitus saada aseensa sieltä, mutta Makuta Icarax hyökkäsi heidän kimppuunsa. Lyhyen taistelun aikana hän tappoi Botarin.

Miimikon kotisaari[]

Miimikon kotisaari on luonnonkatastrofissa tuhoutunut saari. Miimikko ja hänen lajinsa ovat sieltä kotoisin.

Nocturnin kotisaari[]

Nocturnin kotisaari on saari, jolta Nocturn ja hänen lajinsa ovat kotoisin. Nocturn halkaisi saaren kahtia raivostuttuaan.

Painovoiman Toan kotisaari[]

Painovoiman Toan kotisaari on saari, jolla Painovoiman Toa ja tuntematon Turaga elivät. Lariska tappoi Toan ja Turaga pakeni.

Plasman Toan kotisaari[]

Plasman Toan kotisaari on saari etelään Voya Nuista. Zaktan hyökkäsi siellä Plasman Toan kimppuun.

Prototyypin saari[]

Prototyypin saari on aavikoitunut suon sisältävä saari, jolla Prototyyppi oli yksin monia vuosia.

Raivokkaan kotisaari[]

Raivokkaan kotisaari on saari, jolla Raivokas heimoineen eli. Visorakit hyökkäsivät sinne ja Raivokas johti selviytyjät niitä vastaan.

Steltin naapurisaari[]

Steltin naapurisaari on Matoranien asuttama saari, jonne Vultraz hyökkäsi kokeillessaan Taivastaistelijaansa. Hyökkäyksen aikana kaksi Matorania kuoli ja kaksitoista loukkaantui.

Suojelijan kotisaari[]

Suojelijan kotisaari on saari, joka joutui kerran sotaan. Sodan aikana Suojelijan heimon petti joku heidän omasta joukostaan.

Varjotun ja Ikiaikaisen kotisaari[]

Varjotun ja Ikiaikaisen kotisaari on varjojen ja jäiden saari, jota Varjotun mukaan ei koskaan siunattu Mata Nuin rakastavalla katseella. Saari oli rauhallinen, kunnes Ikiaikainen alkoi hoitaa likaisia liikeasioita ja sai aikaan sodan.

Toa-linnoitus[]

Toa-linnoitus oli tuntemattomalle saarelle rakennettu linnake. Makoki-kiveä pidettiin siellä 7 000 vuotta sitten. Linnoitus sijaitsi Frostelusten alueella, minkä vuoksi Frostelukset hyökkäsivät ja tappoivat linnoituksen kaikki Toat Lhikania lukuunottamatta. Linnoitus oli rakennettu tuuliselle kalliolle, ja 3 000 bioa sen alapuolella on joki.

Tuyetin kotisaari[]

Tuyetin kotisaari on saari, jolla Nui-kivi oli ennen. Toa Mangai Tuyet on sieltä kotoisin. Saarella on ainakin yksi Turaga.

Tyrannin kotisaari[]

Tyrannin kotisaari on Tyrannin ja hänen lajinsa kotisaari. Se on pieni saari etelään Odinasta.

Vaanijan kotisaari[]

Vaanijan kotisaari on saari, jolta Vaanija on kotoisin. Siellä murhaajat karkotetaan saarelta.

Vortixxien tuhoama saari[]

Vortixxien tuhoama saari oli saari, jonka Vortixxit tuhosivat parantaakseen Xian kauppayhteyksiä. Saarella ei elänyt älyllisiä olentoja, mutta suuri määrä harvinaisia Raheja tuhoutui.

Linnoitussaari[]

Linnoitussaari on tuntemattomassa paikassa sijaitseva saari, jolla on linnoitus. Jonain päivänä Krakuasta tulee sen yksinäinen puolustaja.

Katso myös[]

Advertisement