FANDOM

My LEGO Network on LEGO-aiheinen internet-peli, joka julkaistiin vuoden 2008 alussa. Se on LEGO.comin kerhon uusin yhteisöjärjestelmä. Pelissä on myös paljon BIONICLE-aiheista sisältöä, merkittävimpänä suuri sivutehtävä.

PelimekaniikkaMuokkaa

My LEGO Networkissa tarkoituksena on rakentaa oma kerhosivu, keräillä esineitä ja tehdä tehtäviä ei-pelattaville hahmoille, joita kutsutaan Networkereiksi.

SivutMuokkaa

Kerhosivuja voidaan pitää pelin pelimaailmana. Kukin sivu on joko Networkerin tai toisen pelaajan sivu. Sivuja voi selata etsimällä sivua käyttäjänimellä tai käyttämällä muualla esiintyneitä linkkejä. Sivuilla on tietoa omistajasta, mukaanlukien mahdollisuus pyytää tämä ystävälistalle, sekä moduuleita, sisältöyksiköitä. Moduuleita on useita erilaisia - joillain voi esitellä omia rakennelmiaan, joillain kasvattaa esineitä ja niin edelleen. Myös sivulla käyvät vieraat voivat usein käyttää moduuleita painamalla niiden +-nappeja - itsensä, omistajan tai molempien hyödyksi, riippuen moduulista.

Jokainen pelaaja saa myös luonnollisesti oman kerhosivunsa, jota voi muokata Private View (yksityinen näkymä) -osiossa. Muokkaaminen rajoittuu tietojen ja moduulien asettamiseen sekä moduulien ominaisuuksien muokkaamiseen. Sivun ylläpito onkin tärkeää, sillä monia edistymiseen vaadittavia esineitä saa vain oman sivun moduulien avulla.

Esineet ja rakentaminenMuokkaa

Esineet ovat tärkeä osa My LEGO Networkia. Niitä kerätään ja ne näkyvät Private View -osion Inventory-kohdassa. Esineitä on montaa eri tyyppiä: tavarat (items) ovat tavallisia esineitä, moduulit ovat omaan kerhosivuun käytettäviä sisältöyksiköitä, tarrat (stickers) ovat tarramoduuleihin käytettäviä leikekuvia, äänileikkeet (sound loops) ovat Soundtrack-moduuliin käytettäviä äänileikkeitä, arvomerkit (badges) osoittavat pelaajan saavutuksia tämän sivulla, mestariteokset (masterpieces) määräävät pelaajan arvon ja videot (videos) ovat esinevalikossa katsottavia videoita.

Pelissä myös rakennetaan paljon. Suunnitelmia (blueprints) tarvitaan esineiden rakentamiseen. Valitsemalla suunnitelman näkee, mitä siinä kuvattuun esineeseen vaaditaan. Jos pelaajalla on kaikki nämä esineet, hän voi rakentaa esineen käyttäen ne.

PostilaatikkoMuokkaa

My LEGO Networkissa on viestijärjestelmä, jota pelaaja voi käyttää. Sillä voi lähettää valmisviestejä toisille pelaajille tai Networkereille. Networkerit puolestaan lähettävät pelaajalle viestejä, jotka auttavat tätä etenemään esimerkiksi kertomalla ohjeita tai sisältämällä esineitä, jotka pelaaja voi poimia.

Arvot ja tehtävätMuokkaa

Pelaajan hahmolla on aina arvo (rank). Tämä rajoittaa Networkerien kutsumista ystäviksi - nämä usein hyväksyvät kutsun vasta, kun pelaaja on tietyssä arvossa. Arvossa edetään keräämällä mestariteosesineitä.

Pelaajan ollessa tietyssä arvossa hänellä on tietty tehtävä, joka hänen pitää suorittaa päästäkseen seuraavaan arvoon - tehtävä päättyy mestariteoksen rakentamiseen. Näiden arvotehtävien lisäksi pelissä on sivutehtäviä, joista saa jotakin muuta palkinnoksi.

Tehtävissä yleisesti lisätään Networkereita ystävälistalle ja vaihdetaan esineitä näiden sivuilla. Pelaajan täytyy usein käyttää hyödyksi monien Networkerien sivuja sekä vaihdoista ja Networkerien lähettämistä viesteistä saamiaan esineitä ja suunnitelmia. Monia moduuleita tarvitaan etenemiseen, ja niiden käyttämiseen vaaditaan usein omalle sivulle asettamista tai moduulien käyttämistä muiden pelaajien sivuilla.

BIONICLE-sisältöMuokkaa

My LEGO Networkissa on moniin eri LEGO-teemoihin liittyviä Networkereita, esineitä ja tehtäviä. Myös BIONICLE on saanut omaa sisältöä peliin.

SivutMuokkaa

Monet BIONICLE-hahmot ovat saaneet omat MLN-sivunsa moduuleineen, ja heiltä voi myös saada BIONICLE-esineitä. Kaikilla hahmoilla Whenuaa lukuun ottamatta on käytössä erityiset, yleisistä poikkeavat BIONICLE-aiheiset sivuteemat ja moduulit. Kaikki ovat arvossa 1, joten pelaajan arvo ei rajoita heidän lisäämistään ystävälistalle. BIONICLE-Networkerien, kuten muidenkin Networkerien, sivuilla on aina tietoa, lainaus ja kuva hahmosta.

  • Whenua (Linkki): Whenua lähetti pelaajalle BIONICLE.comissa B.I.O.-koodeilla avatut tarrat, kunnes vuonna 2009 Raanu korvasi hänet tehtävässä. Whenuan sivu on yhä saatavilla, ja siellä on vaihdettavana kolme BIONICLE-tarraa ja yksi BIONICLE-äänileike.
  • Raanu (Linkki): Raanun sivulta alkaa Glatorian-sivutehtävä. Hän myös lähettää pelaajalle BIONICLE.comissa B.I.O.-koodeilla avatut tarrat. Raanun sivulla on vaihdettavissa monia Glatorian-sivutehtävään liittyviä esineitä sekä yksi tarra.
  • Malum (Linkki): Malum on osa Glatorian-sivutehtävää. Hänen sivullaan on vaihdettavissa Rock Salt -tavara sekä yksi tarra, ja hänen ystävälistallaan on Zesk.
  • Zesk (Linkki): Yksi Zesk on osa Glatorian-sivutehtävää. Hänen sivullaan on vaihdettavissa yksi tarra, ja hänen ystävälistallaan on Vorox.
  • Vorox (Linkki): Yksi Vorox on osa Glatorian-sivutehtävää. Hänen sivullaan on vaihdettavissa Stinger Oath -tavara sekä yksi tarra, ja hänen ystävälistallaan on Zesk.
  • Tarduk (Linkki): Tarduk on osa Glatorian-sivutehtävää. Hänen sivullaan on vaihdettavissa yksi suunnitelma sekä yksi tarra, ja hänen ystävälistallaan on Gresh ja Tarix.
  • Gresh (Linkki): Gresh on osa Glatorian-sivutehtävää. Hänen sivullaan on vaihdettavissa yksi tavara, yksi suunnitelma sekä yksi tarra, ja hänen ystävälistallaan on Berix ja Tarduk.
  • Berix (Linkki): Berix on osa Glatorian-sivutehtävää. Hänen sivullaan on vaihdettavissa yksi tavara, yksi suunnitelma sekä yksi tarra, ja hänen ystävälistallaan on Gresh ja Tarix.
  • Tarix (Linkki): Tarix on osa Glatorian-sivutehtävää. Hänen sivullaan on vaihdettavissa yksi suunnitelma sekä yksi tarra, ja hänen ystävälistallaan on Berix ja Tarduk.
  • Metus (Linkki): Metus on osa Glatorian-sivutehtävää. Hänen sivullaan on vaihdettavissa yksi suunnitelma sekä yksi tarra, ja hänen ystävälistallaan on Atakus ja Strakk.
  • Strakk (Linkki): Strakk on osa Glatorian-sivutehtävää. Hänen sivullaan on vaihdettavissa yksi tavara, yksi suunnitelma sekä yksi tarra, ja hänen ystävälistallaan on Atakus ja Metus.
  • Atakus (Linkki): Atakus on osa Glatorian-sivutehtävää. Hänen sivullaan on vaihdettavissa yksi tavara, yksi suunnitelma sekä yksi tarra, ja hänen ystävälistallaan on Metus, Skrall ja Strakk.
  • Skrall (Linkki): Yksi Skrall on osa Glatorian-sivutehtävää. Hänen sivullaan on vaihdettavissa Skrall's Seal -tavara sekä yksi tarra, ja hänen ystävälistallaan on Atakus.

EsineetMuokkaa

My LEGO Networkissa on monia BIONICLE-aiheisia esineitä - osaa tarvitaan Glatorian-sivutehtävässä etenemiseen, osa on pelaajan kerhosivuun käytettäviä esineitä, joita annetaan palkinnoiksi. Alla kaikki on lueteltu tyypeittäin.

TavaratMuokkaa

Tavarat ovat perusesineitä, joita käytetään keräämiseen, vaihteluun, rakentamiseen ja moduulien toimintoihin. Kaikki BIONICLE-tavarat kuuluvat Glatorian-sivutehtävään.

Tavarat, joita voi lähettää:

  • Thornax: Thornax-hedelmät toimivat ikään kuin Glatorian-sivutehtävän valuuttana.
  • Thornax Stew: Thornax-hedelmistä valmistettu keitto, josta Zeskit ja Voroxit pitävät.
  • Stinger Oath: Voroxin myöntämä vala.
  • Ancient Spear Fragment 1: Osa muinaista keihästä.
  • Ancient Spear: Kolmesta palasta koottu keihäs, jonka avulla saa Tarix's Seal -tavaran.
  • Red Pearls: Helmiä, joita vaihdetaan Quick Silver Flux -esineisiin.
  • Ancient Scroll: Tardukin vaatima käärö.
  • Desert Spring Location: Metuksen vaatima kartta, johon on merkitty lähteen sijainti.
  • Iconox's Favor: Tavara, jonka avulla voi lisätä Strakkin ystävälistalleen.
  • Glatorian Contract: Neljän Glatorianin hyväksymä sopimus.

Tavarat, joita ei voi lähettää:

ArvomerkitMuokkaa

Arvomerkit ovat merkkejä, jotka näkyvät omistajan sivulla tämän kuvan alla. Ne osoittavat pelaajan saavutuksia.

  • Kanoka Club Badge: Tämä arvomerkki annetaan, kun pelaaja käyttää B.I.O.-koodin BIONICLE.comissa ensimmäistä kertaa MLN-jäsenenä. Arvomerkki on kuva saastuneesta Hausta.
  • Agori Honor Badge: Glatorian-sivutehtävään liittyvä arvomerkki, josta on eri arvoisia versioita. Mitä korkeamman arvoinen versio pelaajalla on, sitä useampia sivutehtävän Networkereita pelaaja voi lisätä ystävälistalleen.