Nui-Rama
Nui-Rama sarjakuva.png
Rahi-laji
Luoja Eräs Makuta
Elinympäristö Ei tiedossa
Voimat {{{voimat}}}
Tilanne Ei tiedossa

Nui-Ramat ovat suuria, lentäviä hyönteisiä, vaikkakin niiden koko ei ole kovin suuri muihin Raheihin verrattuna. Nui-Ramat syövät nestemäistä protodermistä, jota ne imevät pistimillään. Niiden pesät sijaitsevat Le-Metrussa. Nui-Ramoja tavattiin myös Le-Wahissa.

Historiaa[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Eräs Makuta loi Nui-Ramat yhdistämällä Viruksia ja nestemäistä protodermista asuttamaan Matoran-universumia.

Metru Nuilla Nui-Ramat imivät usein nestemäistä protodermistä putkistoista jonka seurauksena monet putkistot sortuivat. Yksi näistä johti Ko-Matoran Ihun kuolemaan.

Nui-Ramoja oli Makutan hallinnassa ja hyökkäsi Toa Matojen kimppuun Mata Nuilla.

Biologiaa[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Nui-Ramat muistuttavat suuria kärpäsiä. Ne viettävät suurimman osan elämästään lentäen. Ne imevät nestemäistä protodermistä imukärsillään ja niillä on voimakkaat siivet. Niillä on myös terävät kynnet ja pistimet joilla ne puolustautuvat. Nui-Ramoja on tavattu Metru Nuille, Tren Kromin niemimaalla ja Mata Nuin saarella josta ne ovat myöhemmin palanneet Matoran-universumiin Bohrokien puhdistettua saaren.

Nui-Ramat eivät pidä Nui-Kopeneista ja hyökkäävät niiden kimppuun, koska nämä molemmat saalistavat samaa riistaa.

Settitietoa[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Nui-Rama on vuonna 2001 julkaistu laatikkosetti, josta pystyy rakentamaan vihreän ja oranssin Nui-Raman. Se sisältää 154 osaa. takaa työntämällä sen kaksi siipeä liikkuvat. Näistä kahdesta pystyy rakentamaan myös Nui-Kopenin.

Triviaa[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

  • Nui-Raman nimi tarkoittaa matoraniksi "Suuri Kärpänen".