“Vain symboli, hän sanoo. Mutta meille Matoraneille, se on paljon enemmän: se on muistutus siitä, että Toa Nuvat ovat aina suojelemassa meitä.”
Matoro, Divided We Fall
Nuva-symboli
Ei kuvaa.png
Esine
Käyttäjä(t) Toa Nuvat, Bohrok-Kalit
Sijainti Metru Nui
Käyttötarkoitus Varastoida Toa Nuvien elementaalivoimia
Tilanne Piilossa; viisi toiminnassa, yksi ei käytössä

Nuva-symbolit ovat esineitä, jotka omaavat Toa Nuvien Elementtivoimat. Symbolien olessa heidän liittolaistensa hallussa heillä on voimansa. Jos vihollinen vie ne, he menettävät voimansa.

Historia[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Nuva-symbolit tehtiin Artakhalla ja lähetettiin Mata Nuille Toa Matojen muututtua Toa Nuviksi. Symbolit asetettiin Suviin, mutta pian Bohrok-Kalit varastivat ne ja veivät Toa Nuvien elementaalivoimat. Löydettyään Bahragit Kalit ottivat Nuva-symbolit mukaansa.

Heidän valmistautuessaan asettamaan Nuva-symbolit Bahragit vapauttavaan Nuva-kuutioon Toa Nuvat saapuivat paikalle. He kanavoivat voimiaan symbolien kautta Kaleihin, ja annettuaan näille liikaa voimaa saivat heidät tuhottua.

Bohrok-Kalien voittamisen jälkeen Matoranit veivät symbolit vartioituihin, salaisempiin ja vaikeakulkuisiin paikkoihin Mata Nuilla. Myöhemmin Nuva-symbolit sirrettiin Metru Nuille.

Kun Tahu muuttui Ignikan voimasta Toa Mataksi, hänen elementtivoimansa ei enää ole kytköksissä hänen Nuva-symboliinsa. Niinpä hänen symbolinsa ei ole enää käytössä.

Kuvat[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Kulissien takana[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Powerless!-sarjakuvan lopussa kerrottiin tietoa Nuva-symboleista. Osa tiedoista oli epäkaanonisia. Väitettiin, että Tahun symboli oli taottu Mangai-tulivuoressa, Galin vedetty Galin lahdesta, Kopakan yhtä kylmä kuin Ihu-vuori, Lewan syntynyt elävässä viidakossa, Pohatun veistetty kovimmasta kivestä, ja Onuan aarre syvältä Mata Nuilta. Nämä tiedot kuitenkin puuttuivat lehden suomenkielisestä julkaisusta.

BIONICLE: The Gamessa Takanuvallakin oli oma Nuva-symbolinsa hänen käyttäessään Valon elementaalivoimaansa. Tämäkin on epäkaanonista, kuten muukin tieto BIONICLE: The Gamessa.

Esiintymiset[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Kirjat[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Sarjakuvat[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Muut kaanoniset[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Epäkaanoniset[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]