Bioarkistot
Advertisement
Onu-Koron kaivuukilta
Killanjäseniä2
Organisaatio/ryhmä
Tukikohta Onu-Koro (Aiemmin)
Johtaja(t) Tuntematon kiltamestari
Tavoite Parantaa kaivajien työoloja
Liittolaiset Onua, Whenua, Onu-Matoranit
Viholliset Rahit
Tilanne Tuntematon

Killatneuvottelevat

Vasemmalta oikealle, Ussal-joukkojen jäsen, Kaivuukillan kiltamestari, Vaihtokillan kiltamestari, Whenua.

Onu-Koron Kaivuukilta oli Onu-Koron mainarien ja etsijöiden yhdistys. Ei tiedetä, jatkoiko se toimintaansa Metru Nuilla.

Sodan aikaiset ongelmat[]

Onu-Koron rakentaessa Le-Koron valtatietä valokivet loppuivat kesken eikä uusia esiintymiä löytynyt ja mainarit joutuivat työskentelemään takorolaisten soihtujen valossa 25 prosentin kapasiteetilla. Ilma oli huonoa ja rahit, kuten Kofo-Jaga hyökkäsivät Matoranien kimppuun. Jotkin Matoranit tulivat jopa sairaiksi.

Killanjäseniä3

Matoranit taukoa pitämässä.

Kun olosuhteet eivät parantuneet mainarit, alkoivat järjestää mielenosoituksia. He käyttivät mietelauseita kuten "Ei näe, ei kaiva" ja "Ei voi kaivaa kun ei näe". Vain Taipu jatkoi valtatien rakentamista soihtujen valossa.

Mielenosoituskk

Mielenosoittajia.

Killan johtajat anoivat Whenualta lisää työvoimaa ja välineitä, mutta Whenua ei voinut antaa niitä ennen kuin tulvavahingot oli korjattu.

Tämän kaiken lisäksi mainarit olivat törmänneet valtavaan kivikerrostumaan jonka läpi he eivät päässeet, eivätkä siis pystyneet louhimaan Protodermistä. Kivikerros muistutti enemmän Ussal-ravun kuorta kuin normaalia kiveä.

Sodan lopun lähestyessä Takua-niminen matoran kuitenkin löysi tien valokivikaivokseen ja Le-Koron valtatie valmistui viimein ja Vaihtokillan karavaanit pääsivät lähetemään Le-Koroon.

Malmietsijäpäälikkö

Kuilun 8 malminetsijäpäälikkö. Hän työskenteli edelleen lakon aikana.

Valon naamion etsintä[]

Valon naamion löytymisen aikaan kaivostoiminta suijui, Onuan sanojen mukaan kuin tanssi. Oletettavasti kuitenkin rahksien hyökkäys ja Onu-Koron sortuminen keskeytti kaivostoiminnan.

Jäsenten arvonimiä[]

Malminetsijä

Kuilun B malminetsijä.

  • Kiltamestari
  • Työnjohtaja
  • Kaivuukapteeni
  • Malminetsijäpäälikkö
  • Malminetsijä

Jäsenet[]

Advertisement