FANDOM

Takua, Jaller ja Pewku pysähtyivät pienelle tunnelin sisäänkäynnille, joka oli kaivettu jäiseen vuorenkylkeen.”
— Kertoja, Mask of Light
Onu-Koron valtatie
Onu-Koron valtatie
Paikka
Sijainti
Asukkaat
Ei ole
Tilanne
Tuhoutunut

Onu-Koron valtatie oli hylätty tunneli Onu-Wahissa Mata Nuilla. Tunneli johti Ko-Wahista Onu-Koroon.

Maantiede Muokkaa

Onu-Koron valtatie oli vuoren sisään kaivettu tunneli. Tunneli oli pimeä ja valaisematon, ja sisälsi monia sivutunneleita. Ainakin tunnelin Ko-Wahin päässä oli kyltti, joka kertoi tunnelin nimen.

Historia Muokkaa

Onu-Matoranit kaivoivat tunnelin kauan sitten kulkuyhteydeksi Ko-Wahin ja Onu-Koron välille. Saastuneiden Rahien hyökkäysten takia tunneli kuitenkin hylättiin.

Jaller ja Takua löysivät hylätyn tunnelin etsiessään seitsemättä Toaa. Heidän kulkiessaan valtatietä Takua jäi leikkimään pimeässä loistavilla kasveilla ja eksyi. Makuta Teridax puhui hänelle ja käski hänen antaa Valon naamion hänelle uhaten Jallerin muutoin kuolevan. Takua ei suostunut, ja Jaller ja Pewku löysivät hänet. Takua ei halunnut enää jatkaa etsintää, ja jatkoi Pewkun kanssa Onu-Koroon. Jaller puolestaan seurasi Valon naamion loistetta ja lähti sivutunneliin.

Myöhemmin Bohrokit puhdistivat Mata Nuin saaren ja sen mukana Onu-Koron valtatien osana Mata Nuin heräämisen valmisteluja. Myöhemmin valtatie ja koko saari tuhoutuivat lopullisesti, kun Suuri henki heräsi ja nousi seisomaan.

Esiintymiset Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Muut kanoniset Muokkaa