FANDOM

“Kutsuit Pimeyden metsästäjät luoksesi ja uhrasit heidät sitten omien mielipuolisten pyrkimystesi edistämiseksi. Ei edes Makutain veljeskunnan jäsen voi kohdella Pimeyden metsästäjiä näin! Nyt välillämme on sota!”
Varjottu, Time Trap
Pimeyden metsästäjien ja Makutain veljeskunnan sota
Ei kuvaa
Taistelu
Aika Noin 1001–1 vuotta sitten
Alue Matoran-universumi
Tulos Sota päättyy Mata Nuin ritarikunnan ja Makutain veljeskunnan sodan alkaessa
Osapuolet

Pimeyden metsästäjät

Makutain veljeskunta

Johtajat

Varjottu

Teridax

Joukot

Kymmenet Pimeyden metsästäjät

Pimeyden metsästäjien ja Makutain veljeskunnan sota oli sota Makutain veljeskunnan ja Pimeyden metsästäjien välillä. Kaksi järjestöä taistelivat toisiaan vastaan vuosituhannen, kunnes sota päättyi Mata Nuin ritarikunnan ja Makutain veljeskunnan sotaan.

Sodan tausta Muokkaa

Hieman ennen Suurta mullistusta Makuta Teridax, Makutain veljeskunnan johtaja, tarvitsi kolmen Pimeyden metsästäjien palveluksia. Aiheutettuaan Suuren mullistuksen hän imi heistä kaksi, Nidhikin ja Krekkan, itseensä.

Jonkin ajan kuluttua Pimeyden metsästäjien johtaja Varjottu ja hänen henkivartijansa Sentrakh tulivat Metru Nuille tutkimaan Nidhikin ja Krekkan katoamisia. He kohtasivat Teridaxin ja huomasivat tämän haarniskassa osia Nidhikistä ja Krekkasta, tajuten tämän ottaneen heidät osaksi itseään. Varjottu raivostui ja julisti sodan Makutain veljeskunnalle. Varjottu taisteli Teridaxia vastaan, mutta hävisi, haavoitettuaan silti Teridaxia.

Sodan kulku Muokkaa

Varjottu alkoi lähettää monia Pimeyden metsästäjiä Makutain veljeskunnan kimppuun. Sodan odotettiin päättyvän pian Makutain veljeskunnan suunnattoman mahdin takia, mutta veljeskunnalla oli liikaa työtä Suuren mullistuksen tuhojen korjaamisessa eivätkä he siksi voineet suunnata täyttä huomiotaan sodalle. Niinpä Pimeyden metsästäjät käyttivät onnistuneesti iske ja pakene -taktiikkaa.

Makutain veljeskunta hyökkäsi kerran onnistuneesti ja sai haltuunsa Destral-pyörän, jota Makuta Antroz alkoi käyttää.

Vortixx nimeltä Roodaka alkoi myydä toimia kaksoisagenttina sodassa myyden tietoa kummallekin puolelle. Jossain vaiheessa Varjottu sai sen selville ja lähetti tiimin metsästäjiä tappamaan hänet.

250 vuotta ennen sodan päättymistä joukko Pimeyden metsästäjiä, Skakdit Thok, Reidak ja Zaktan mukaan lukien, puolusti entistä Makuta-linnoitusta. Roodakan tuotua Zaktanille linnoituksen historiasta kertovan kivitaulun tämä lähti etsimään salahuonetta linnoituksesta ja löysi kammion, johon oli kirjattu Teridaxin suunnitelma. Samaan aikaan voimakas Makutain veljeskunnan armeija, johon kuului Visorakeja ja saastuneita Raheja, hyökkäsi linnoitukseen. Ainoastaan Zaktan, Thok ja Reidak onnistuivat pakenemaan muiden Pimeyden metsästäjien kuollessa.

Sodan viimeisinä viikkoina joukko vahvimpia Makutoja lähetettiin Karda Nuille Teridaxin suunnitelman mukaan. Huolimatta heikkenemisestään veljeskunta kiinnitti sodalle entistä vähemmän huomiota.

Esiintymiset Muokkaa

Kanoniset

Epäkanoniset

Ei epäkanonisia esiintymisiä